Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

دانشگاه تورنتو برترین دانشگاه کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دانشگاه تورنتو یک‌بار دیگر با امتیازهای بالای خود در رتبه نخست قرار گرفت.

این دانشگاه در پنج رشته تحصیلی جامع از جمله هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی به عنوان بهترین دانشگاه کانادا رتبه‌بندی شده است. همچنین در علوم طبیعی، علوم اجتماعی و مدیریت مقام اول را در کشور به دست آورده است.

Quacquarelli Symonds یا QS که یک شرکت انگلیسی متخصص تجزیه و تحلیل موسسات آموزش عالی جهان است، رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را براساس موضوعات درسی در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۱ منتشر کرد.

این فهرست به منظور کمک به دانشجویان آینده‌ منتشر می‌شود که قصد دارند موضوعات درسی خاص را در یک دانشگاه نمونه و برجسته دنبال کنند.

پس از آنکه QS پنج موضوع خاص را مانند معماری و پرستاری در تقسیم‌بندی خود لحاظ کرد، دانشگاه تورنتو با ۳۰ رشته از ۴۸ رشته رتبه اول را در کانادا کسب کرد. از دیگر رشته‌های مورد توجه این دانشگاه می‌توان به حسابداری مالی، مردم‌شناسی و مهندسی شیمی اشاره کرد.

مریک گرتلر رئیس دانشگاه علوم پزشکی در گزارشی گفت: «آخرین رتبه‌بندی بین‌المللی موضوعات دانشگاهی نشان از توان دانشگاه تورنتو در طیف گسترده رشته‌ها از علوم انسانی و علوم اجتماعی گرفته تا پزشکی و مهندسی دارد.»

دانشگاه تورنتو با ۴۶ موضوع از ۵۰ موضوع درسی و ۷ رشته از ۱۰ رشته در بالاترین سطح بین‌المللی خود قرار گرفت. این دانشگاه در رتبه سوم جهان برای آموزش و رتبه چهارم برای کتابخانه و مدیریت اطلاعات قرار گرفته است.

کسب این افتخار برای دانشگاه تورنتو موضوع جدیدی نیست. این دانشگاه در سال گذشته به عنوان بهترین دانشگاه کانادا و در میان ۲۵ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته بود.

 

منبع: Dailyhive