Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

افتتاح ۳۲۵ داروخانه در انتاریو به منظور ارائه واکسن AstraZeneca در هفته آینده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر داگ فورد روز چهارشنبه گفت با افزایش موجودی واکسن COVID-19، دولت انتاریو در حال تحویل واکسن به داروخانه‌ها و مراکز مراقبت‌های اولیه است. هفته آینده بیش از ۳۰۰ داروخانه در انتاریو افتتاح می‌شوند تا واکسن واجدین شرایط را تهیه کنند. افراد ۶۰ تا ۶۴ ساله واجد شرایط دریافت واکسن در مناطق خاص هستند.

فورد در بیانیه‌ای گفت: «ما در مبارزه با COVID-19 در شرف دستیابی به نقطه عطف مهمی هستیم، انتظار داریم دوزهای تجویزشده در یک روز به مرز یک میلیون نفر برسد و بتوانیم به واکسیناسیون در کشور ادامه دهیم.»

داروخانه‌های منتخب از روز چهارشنبه می‌توانند در سه منطقه بهداشت عمومی یعنی Toronto Windsor-Essex و Kingston، Frontenac، Lennox و Addington برای دریافت ۱۹۴،۵۰۰ دوز واکسن AstraZeneca /COVISHIELD نوبت رزرو کنند. ارسال واکسن به دیگر داروخانه‌های استان در برنامه‌ آینده قرار گرفته است.

بزرگسالان واجد شرایط ۶۰ تا ۶۴ سال که براساس سال تولد بین ۱۹۶۱-۱۹۵۱ قرار دارند و قصد دارند برای دریافت واکسن نوبت رزرو کنند می‌توانند برای یافتن داروخانه معتبر به وب‌سایت انتاریو مراجعه کرده و برای تعیین وقت قبلی با داروخانه تماس بگیرند.

همچنین دولت استانی برای انجام واکسیناسیون در مراکز مراقبت‌های اولیه و مراکز عمومی مانند مطب‌ پزشکان، در حال همکاری با واحدهای بهداشت عمومی است. این برنامه جدید از روز شنبه ۱۳ مارس در Hamilton، Toronto، Guelph، Peterborough، Simcoe-Muskoka و Peel آغاز می‌گردد.

لازم به ذکر است که مراکز مراقبت‌های اولیه پس از دریافت درخواست واکسیناسیون نوبت‌دهی نخواهند کرد، اما از ۱۰ مارس شروع به تماس با واجدین شرایط ۶۰ تا ۶۴ سال ساکن انتاریو کرده‌اند تا نوبت این افراد را ثبت کنند.

دولت انتاریو در حال آماده‌سازی مرحله دوم برنامه توزیع واکسن COVID-19 خود در ماه آینده است. اولویت این دولت واکسیناسیون جمعیت براساس سن و میزان روبه‌رویی با خطر این بیماری است.

در ماه جاری بیش از ۱۲۰ کلینیک واکسیناسیون همگانی در سراسر انتاریو افتتاح می‌گردد. این امر باعث افزایش ظرفیت تزریق تا ۱۵۰،۰۰۰ دوز در روز خواهد شد که مستقیماً به موجودی واکسن بستگی خواهد داشت.

 

منبع: Dailyhive