Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

مردم آلبرتا حالا می‌توانند برای دریافت واکسن آسترازنکا نوبت بگیرند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در آلبرتا، افراد متولد سال ۱۹۵۷ و اهالی First Nations و Métis و Inuit که متولد ۱۹۷۲ هستند، می‌توانند از طریق وبسایت و تلفن اداره بهداشت آلبرتا (AHS) نوبت واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا (AstraZeneca) را بگیرند.

افرادی که در این گروه‌های سنی و قومی‌اند علاوه بر واکسن آسترازنکا، می‌توانند واکسن کوویدشیلد (Covishield) را هم دریافت کنند.

کوویدشیلد توسط انستیتو سِرومِ هند تولید شده و کاملا مشابه آسترازنکا است. اداره بهداشت کانادا نیز به تازگی آن را تایید کرده است.

در حال حاضر، AHS واکسن آسترازنکا/کوویدشیلد را برای افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله‌ای توصیه کرده که شرایط خاص (مثل واکنش شدید به واکسن) و یا بیماری‌های مزمن و سخت ندارند.

افراد مجاز می‌توانند به طور آنلاین نوبت خود را بگیرند یا در تماس با تلفن 811 وقت تزریق دریافت کنند. زمان تزریق نیز بستگی به موجودی واکسن دارد.

با گسترش ظرفیت واکسیناسیون، سیستم آنلاین نوبت‌دهی AHS نیز به‌روز شده تا مردم بی‌دردسر نوبت بگیرند. آنهایی که با 811 تماس می‌گیرند هم دو گزینه ثبت نوبت واکسیناسیون یا دسترسی به پرستار حاذق برای مشکلات درمانی را دارند.

خوشبختانه با افزایش ظرفیت خطوط تلفن، تا ۳۵۰ نفر همزمان می‌توانند در صف دریافت نوبت تلفنی قرار بگیرند.

آسترازنکا و کوویدشیلد در مناطق سرتاسر آلبرتا توزیع خواهند شد ولی مثل همیشه، ساکنین بعضی مناطق مجبور به سفرهای کوتاه برای دریافت واکسن خواهند بود. در ضمن فعلا واکسن آسترازنکا/کوویدشیلد در داروخانه‌ها توزیع نخواهد شد.

طبق آمار AHS تاکنون ۵,۰۰۰ نفر از مردم آلبرتا برای دریافت این دو واکسن درخواست داده‌اند.

توزیع این دو واکسن بر اساس سال تولد است و در هر فاز توزیع، متولدین یک سال قادر به دریافت نوبت می‌شوند.

منبع: Daily Hive