Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

فراخوان ۲۷۷,۰۰۰ خودروی فورد در کانادا به دلیل نقص ایربگ و تایر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فورد موتور دو فراخوان برای صدها هزار محصول فروخته شده در کانادا صادر کرده که به گفتهٔ این کمپانی دارای نقص در ایربگ و تایر هستند.

در اولین فراخوان ۲۷۴,۷۳۷ خودرو به دلیل نقص در ایربگ سمت راننده فراخوانده شده‌اند، این ایربگ‌ها در صورت مجاورت با رطوبت کیفیت خود را از دست می‌دهند و در نتیجه، ممکن است در زمان فعال‌سازی، پاره شوند و سرنشین را از آسیب نجات ندهند.

فورد می‌گوید که این نقص می‌تواند به تشدید آسیب تصادفات یا حتی مرگ سرنشین منجر شود، البته تاکنون چنین موردی گزارش نشده است.

از جمله مدل‌هایی که مشمول این فراخوانند، می‌توان به Ford Fusion سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲، Ford Esge سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰، و Ford Ranger سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ اشاره کرد.

همچنین مدل‌های Mercury Milan سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱، Lincoln Zephyr/MKZs سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۱ و Lincoln MKX سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ نیز فراخوانده شده‌اند.

این کمپانی قرار است از ۱ آوریل تماس خود با مالکین مدل‌های معیوب را آغاز کند و سپس قطعات خراب، تعویض خواهند شد.

فورد می‌گوید که این فراخوان به اجبارِ سازمان ترافیک بزرگراه‌های ملی (NHTSA) انجام شده ولی خود کمپانی بر این باور بوده که نیازی به آن نیست.

دومین فراخوان نیز شامل ۳,۰۸۲ خودرو است که به گفتهٔ فورد تایرهای استفاده شده برای آنها که ساخت کمپانی امریکایی Continental Tire هستند، ضعف ساختاری دارند.

دیوارهٔ جانبی این تایرها معیوب است و این می‌تواند به ترکیدن و تخلیه ناگهانی باد منجر شود و ریسک تصادف را بالا ببرد. البته فورد در این مورد هم می‌گوید که تاکنون تصادفی به این علت دریافت نکرده است.

در فراخوان دوم مدل‌های Ford F-250 و F-350 بین ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، برخی تولیدات سری F-150 سال ۲۰۱۸، و Ford Escape سال ۲۰۱۹ ذکر شده‌اند.

فورد از ۲۹ مارچ تماس با صاحبان این خودروها را شروع می‌کند و در صورت نیاز، پس از بازرسی تایرها توسط نمایندگی‌ها، تعویض رایگان آنها انجام می‌شود.

منبع: Daily Hive