Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

آغاز واکسیناسیون گروه بسیار آسیب‌پذیر (CEV) در بریتیش کلمبیا از هفته آینده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اهالی بریتیش کلمبیا که از نظر کلینیکی بسیار آسیب‌پذیر هستند (گروه موسوم به CEV) در اولویت قرار گرفته‌اند و می‌توانند از هفتهٔ آینده واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند.

وزیر بهداشت بی.سی سه‌شنبه شب این خبر خوش را داد. گروه CEV کسانی‌اند که به خاطر پیش‌زمینه‌هایی مثل انواع سرطان، پیوند عضو، یا شرایط حاد تنفسی در معرض خطر بالاتری قرار دارند.

آنها می‌توانند اولین دوز خود را در هفته‌های آینده تزریق کنند و ثبت‌نام نیز از دوشنبه ۲۹ مارچ آغاز می‌شود. وزارت بهداشت بی.سی می‌گوید حدود ۲۰۰,۰۰۰ در بریتیش کلمبیا با سن بالای ۱۶ سال در گروه بسیار آسیب‌پذیر قرار دارند.

وزیر بهداشت، آدریان دیکس، می‌گوید: «ما در برنامهٔ واکسیناسیون بر اساس گروه‌بندی سنی، پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم.»

«حالا وقتش رسیده که برنامه واکسیناسیون کووید-۱۹ را به افراد آسیب‌پذیری که با مشکلات قبلی یا درمان‌های مختلف درگیرند گسترش دهیم. متخصصین پزشکی می‌گویند که این افراد در معرض خطرات جدی ناشی از کروناویروس هستند و حالا ما واکسن کافی برای ایمن‌سازی آنها را در اختیار داریم.»

افرادی که به عنوان CEV شناسایی شوند با نامه‌ای شامل اطلاعات لازم برای دریافت نوبت واکسیناسیون از وضعیت خود مطلع خواهند شد. آنها بایستی در مراجعه به مراکز واکسیناسیون نامه را همراه خود داشته باشند تا به سرعت کارشان انجام شود.

هر کسی که فکر کند شرایط CEV را دارد ولی تا ۱۵ آوریل نامه‌ای به دستش نرسد، پس از آن موعد می‌تواند با مرکز تماس استانی یا سیستم نوبت‌دهی آنلاین که ۶ آوریل راه‌اندازی می‌شود، تماس بگیرد.

استراتژی واکسیناسیون بر اساس CEV به طور موازی با رویکرد واکسیناسیون سراسری و واکسیناسیون نیروهای بهداشتی اجرا می‌شود.

منبع: Daily Hive