Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

پیشبینی رشد قیمت املاک تفریحی آلبرتا در 2021

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس پیشبینی‌ها امسال نیز قیمت و تقاضا برای املاک تفریحی در آلبرتا بالا می‌رود. این وضعیت در نواحی نزدیک به کلگری و ادمونتون پررنگ‌تر است.

طبق گزارش جدید Royal LePage در سال 2021 قیمت املاک تفریحی آلبرتا 6 درصد رشد می‌کند و میانگین ارزش آن به 942,881 دلار خواهد رسید. در سال 2020 نیز شاهد رشد 9.5 درصدی این بخش بودیم و میانگین قیمت املاک تفریحی رقم 889,510 را ثبت کرد.

براساس این گزارش املاک تفریحی Canmore بخاطر نزدیکی به پارک ملی بنف بیشترین رشد قیمت‌ را تجربه می‌کنند.

برای املاک تفریحی کانادا نیز رشد 15 درصد قیمت پیشبینی شده و تا پایان سال میانگین قیمت آن به 502,730 دلار می‌رسد.

قیمت خانه‌های تفریحی آلبرتا بخاطر وجود املاک کوهستانی لوکس، رشد تقاضا برای سکونت در کوهستان راکی و ادامه دورکاری شهروندان، از دیگر استان‌ها بسیار بیشتر است.

طبق بررسی جمعیتی انجام شده 32 درصد از شهروندان 25 تا 35 ساله آلبرتا در دوران پاندمی به سکونت در نواحی کم‌جمعیت‌ علاقه‌مند شده و 60 درصد نیز به کار در موقعیت‌های شغلی با امکان دورکاری اهمیت می‌دهند.

برد هاوکر مدیرعامل Royal LePage Rocky Mountain Realty در اینباره گفت: شهروندانی که بدنبال سلامت فیزیکی و روانی هستند می‌خواهند در Canmore خانه تفریحی بخرند. تعداد خریداران جوان و میانسال که می‌توانند بصورت دورکاری شغل خود را دنبال کنند بسیار رشد کرده است.

ورود خریداران از دیگر استان‌ها هم موجب رشد قیمت‌ها شده است. ممنوعیت سفرهای خارجی در دوران پاندمی را می‌توان علت اصلی افزایش تمایل این افراد دانست.

براساس نظرسنجی انجام شده 44 درصد از پاسخ‌دهندگان آلبرتایی شاهد رشد خریداران ساکن در دیگر استان‌ها، در مقایسه با سال‌های گذشته، بوده‌اند.

همه این‌ها تقاضا را تا حدی بالا برده که عرضه ملک در 78 درصد از بازارها در مقایسه با میزان نرمال کمتر شود.

تام شیرر معامله‌گر ملکی Royal LePage Noralta Real Estate در اینباره گفت: هم‌اکنون لیست‌های فروش کوتاه هستند و پاسخگوی تقاضا نیست. من پیشبینی می‌کنم عرضه ناکافی چالش اصلی بازار در فصل بهار باشد.

عرضه پایین در بسیاری از نواحی سبب شده هر ملک چندین خریدار پیدا کند. در نتیجه ارزش ملک در مقایسه با میزان نرمال بالاتر رفته و فروشندگان از این موضوع سود می‌برند.

فیل ساپر رئیس و مدیرعامل Royal LePage گفت: هم‌اکنون شاهد عرضه کم و تقاضای بالا در تمام بخش‌های بازار املاک کانادا هستیم. این شرایط می‌تواند منجر به ناامیدی خریداران و نمایندگان آن‌ها شود. بعلاوه قیمت‌ها بالا رفته و مالکین بسختی می‌توانند خانه‌ای جدید برای نقل مکان و تحویل ملک پیدا کنند. بدون شک این چرخه ناقض کار را برای همه دشوار کرده است.

از آنجایی که پاندمی و افزایش دورکاری نقشی مهم در رشد قیمت املاک تفریحی داشته باید منتظر بود و دید پس از عادی شدن شرایط چه تغییراتی در بازار رخ می‌دهد.

منبع: Daily Hive