Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

آنتاریو: لغو جراحی‌های غیراورژانس بخاطر رشد مبتلایان کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس سلامت آنتاریو خواستار به تعویق افتادن جراحی‌های غیراورژانس در بیمارستان‌های استان، بخاطر رشد موارد ابتلا به COVID-19، شده است.

متیو اندرسون مدیرعامل این آژانس گفت: رشد مبتلایان و افزایش شیوع ویروس در سرتاسر استان فشار زیادی بر بیمارستان‌ها و ظرفیت بخش‌های ICU آورده است. ما از بیمارستان‌ها می‌خواهیم کلیه جراحی‌های غیراورژانس خود را با هدف ارائه خدمات حیاتی به بیماران کرونا متوقف کنند.

همزمان به بیمارستان‌ها هشدار داده شده که در صورت نیاز، کادر پزشکی آن‌ها به نواحی بحرانی استان اعزام می‌شوند.

این دستور همزمان با شکسته شدن رکورد بستری بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه صادر می‌شود. نخست‌وزیر داگ فورد نیز روز چهارشنبه با اشاره به فشار موجود بر بخش‌های ICU، دستور ماندن در خانه را صادر کرد.

تا شب چهارشنبه 532 بیمار COVID-19 در بخش‌های ICU بستری بود‌ه‌اند. آنتاریو حدود 2,000 تخت ICU دارد که در دوران پاندمی معمولا 1,200 تا 1,400 عدد آن‌ها به دیگر بیماران اختصاص می‌یافت.

براساس پیشبینی‌ Ontario’s COVID-19 Science Advisory تا اواسط اپریل 600 بیمار کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و این تعداد تا پایان ماه به 800 بیمار افزایش خواهد یافت!

با اینحال عمل‌های جراحی اورژانس بر روی بیماران سکته‌ مغزی، حملات قلبی، تصادفات و سرطان وخیم و غیره طبق برنامه انجام خواهند شد.

آنتاریو از زمان پایان موج نخست COVID-19 با چنین شرایطی روبرو نبوده است. همچنین بیمارستان‌های استان هم‌اکنون حدود 245,000 جراحی به تعویق افتاده از موج اول بیماری دارند که از امروز بر تعدادشان افزوده می‌شود.

دولت استانی در ماه گذشته بودجه اضافی 1.8 میلیارد دلاری را برای کمک به بیمارستان‌ها، بمنظور مراقبت از مبتلایان COVID-19 و جبران خسارت‌های ناشی از تاخیر جراحی‌ها، اختصاص داد.

منبع: CBC