Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

کاهش سن واکسن AstraZeneca کووید19 از 55 به 40 سال در انتاریو و آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

انتاریو و آلبرتا از روز سه‌شنبه تزریق واکسن AstraZeneca-Oxford کووید-19 را برای افراد 40 ساله و بالاتر آغاز می‌کنند. سخنگوی وزارت بهداشت انتاریو اعلام کرد که این واکسن در داروخانه‌ها و مراکز مراقبت‌های اولیه در دسترس خواهد بود.

مطابق با توصیه‌های کمیته ملی مشورتی ایمن‌سازی (NACI) در اوایل بهار امسال، دریافت این واکسن فقط برای افراد بالای 55 سال در انتاریو مجاز بود.

دولت فدرال اعلام کرد که انتاریو اجازه دارد سن دریافت‌کنندگان واکسن AstraZeneca-Oxford را تا 18 سال پایین بیاورد، زیرا تعدادی از داروسازان هشدار دادند که به دلیل محدودیت سنی دوزهای زیادی بی‌استفاده باقی می‌مانند. در این خصوص پتی هاجدو وزیر بهداشت کانادا به خبرنگران گفت استان‌ها و منطقه‌ها برای استفاده از واکسن AstraZeneca در جمعیت 18 سال به بالا آزاد هستند.

جیسون کنی، نخست وزیر آلبرتا، با استناد به مشاوره با مقامات بهداشت عمومی آلبرتا توییت کرد که این استان از روز سه‌شنبه سن واجدین شرایط را از 55 به 40 سال کاهش خواهد داد.

پس از آغاز درگیری انتاریو با موج سوم همه‌گیری، از روز یکشنبه 4،250 مورد جدید ابتلا و 18 مورد مرگ ناشی از این بیماری مشاهده شده است.

جاستین بیتس، مدیر عامل انجمن داروسازان انتاریو، از دولت خواست که در مورد واجدین شرایط دریافت واکسن AstraZeneca-Oxford تجدید نظر کند. بیتس معتقد است فواید این واکسن از خطرات احتمالی‌اش بیشتر است. به اعتقاد او تغییر رده‌سندی دریافت‌کنندگان این واکسن باعث جلوگیری از هدر رفتن آن و ایمن‌سازی کارکنان ضروری می‌شود.

پزشکان سراسر کانادا با فراخوان این انجمن اعلام کردند که آنها نیز قصد دارند معیارهای سنی AstraZeneca به 35 یا 45 سال کاهش دهند. با این وجود کبک و آلبرتا در حال بررسی این تغییرات هستند.

با توجه به اینکه احتمال لخته شدن خون در افراد 55 سال به بالا بسیار کم است، NACI از آغاز بهار امسال توصیه کرد که فقط این رده‌سنی واکسن AstraZeneca را دریافت کنند. احتمال رخ دادن این اختلال یک در 100،000 یا یک در 250،000 است. در حال حاضر NACI در حال بررسی اطلاعات بهداشت کانادا است. آژانس بهداشت عمومی کانادا دریافت واکسن AstraZeneca را بی‌خطر اعلام کرد و استفاده از آن را به هیچ جمعیت خاصی محدود نکرد.

یکی از داروسازان تورنتو به CBC گفت 160 دوز واکسن AstraZeneca-Oxford در یخچال داروخانه‌اش دارد که ماه آینده منقضی می‌شود. وی گفت به دلیل وجود محدودیت سنی مجوز تزریق این واکسن را به افراد جوان‌تر نداشته است. او در ادامه افزود مراجعانی داشته‌ است که به او التماس می‌کردند این واکسن را دریافت کنند و در نهایت ناامید داروخانه را ترک کردند.

 

منبع: Cbc