Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

ترودو: اعزام کادر درمان به آنتاریو بمنظور مهار کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاستین ترودو طی یک سخنرانی ویدئویی، برنامه‌های جدید دولت برای کمک به مهار موج سوم کرونا در آنتاریو را، معرفی کرد.

بر این اساس دولت فدرال تیم‌های پزشکی و بهداشتی را به آنتاریو اعزام می‌کند و استان‌ها ‎نیز تجهیزات و کمک‌های خود را خواهند فرستاد.

او در این سخنرانی گفت: اگر در آنتاریو زندگی می‌کنید به شما اطمینان می‌دهم که دیگر کانادایی‌ها در کنارتان هستند. شهروندان سراسر کشور علاوه بر دنبال کردن رویدادهای استان شما، در تلاشند کمک‌های خود را به دستتان برسانند.

کادر درمان چندین دپارتمان دولتی ازجمله سازمان ملی دفاع و مهاجرت، با هدف کنترل شرایط بحرانی تورنتو، به GTA اعزام می‌شوند.

بگفته ترودو نخست‌وزیران Newfoundland and Labrador، Prince Edward Island ونوااسکوشیا در حال ارزیابی نیروی انسانی و تجهیزات خود برای ارسال به آنتاریو هستند. مذاکرات با نخست‌وزیران Northwest Territories، Yukon و New Brunswick نیز، با هدف تصمیم‌گیری درباره نحوه امدادرسانی، در جریان است.

دولت فدرال کلیه هزینه‌های جانبی ازجمله هزینه سفرهای هوایی برای ارسال نیروی انسانی و تجهیزات به آنتاریو را، متقبل می‌شود.

همچنین دولت فدرال برای ارسال کیت‌های تست فوری COVID-19 به نواحی بحرانی آنتاریو، همکاری نزدیکی با شهرداری‌ها و بیزینس‌ها دارد.

همزمان با این تحولات، با درخواست تمدید فعالیت دو تیم درمانی سیار که در تورنتو و همیلتون مستقر هستند، موافقت شد. آن‌ها از ژانویه مشغول خدمت‌رسانی بوده و حداقل تا 30 ژوئن در این دو شهر حضور دارند.

بگفته ترودو، دولت آماده اعزام صلیب‌ سرخ کانادا بمنظور کمک به برنامه واکسیناسیون سیار در آنتاریو می‌باشد. قرار بود این نیروها در تاریخ 16 اپریل عازم استان شوند اما داگ فورد با آن مخالفت کرد.

ترودو در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما تمام گزینه‌های امدادرسانی را روی میز داریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن موج سوم کرونا را کنترل کنیم. بزودی شرایط بهتر می‌شود.

تاکنون 416,995 مبتلا در آنتاریو شناسایی شده‌اند و 7,716 نفر نیز بخاطر ابتلا به ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: Daily Hive