Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

اختصاص ۳۰ میلیون دلار برای بزرگداشت ۱۵۰ سالگی استان بریتیش کلمبیا در ۲۰۲۱

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت استانی بودجه ۳۰ میلیون دلاری را برای برگزاری بزرگداشت ۱۵۰ سالگی ورود بریتیش کلمبیا به کنفدراسیون کانادا اختصاص می‌دهد. این مبلغ که در بودجه ۲۰۲۱ تعریف شده است و از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ استفاده می‌شود، فقط از طرح‌هایی که دانش و سازش، تفاوت و مشارکت و انعطاف‌پذیری را برای ۱۵۰ سال آینده به رسمیت می‌شناسند حمایت می‌کند.

در سند این بودجه آمده است که سرمایه‌گذاری‌ها باعث افزایش آگاهی فرهنگی می‌شود، نقش تنوعی که در ساختار اجتماعی و اقتصادی پویای بریتیش کلمبیا وجود دارد را به رسمیت می‌شناسد و از انعطاف‌پذیری و بازیابی در سراسر استان به منظور نشان دادن نقطه عطف کنونی حمایت می‌کند.

جزئیات بیشتر این برنامه با نام BC +۱۵۰ در تابستان و نزدیک به تاریخ سالگردش که ۲۰ ژوئیه است، منتشر خواهد شد.

بریتیش کلمبیا که پیش‌تر مستعمره انگلستان بود، در سال ۱۸۷۱ به استان تبدیل شد.

با توجه به مسیری که پاندمی در بریتیش کلمبیا طی می‌کند، ممکن است بودجه‌ای برای رویدادهای بزرگ مردمی و جشن‌های تابستانه که جمعیت فراوانی را به خود جلب می‌کنند وجود نداشته باشد.

جشن‌های بزرگ و مبتکرانه‌ای به مناسبت ۱۵۰ سالگی کانادا و ۳۷۵امین سالگرد مونترآل در سال ۲۰۱۷ و ۱۲۵ سالگی ونکوور در سال ۲۰۱۱ برگزار شد. این دومین سالگرد ۱۵۰ سالگی بریتیش کلمبیا بعد از جشن‌های بزرگ و مبتکرانه‌ی ۲۰۰۸ است که ۱۵۰امین سالگرد بریتیش کلمبیا را به عنوان یک اجتماع جشن می‌گیرد.

میلیون‌ها دلار برای افزودن تعداد جشن‌ها در سرتاسر استان برای برنامه BC ۱۵۰ در سال ۲۰۰۸ هزینه شد، برای مثال رویداد‌هایی بزرگ و یا بسیار کوچک در ونکوور. در این میان  منطقه تفریحاتی PNE و Celebration of Light بیشترین بودجه را دریافت کردند.

دولت استانی ۱۵۰ میلیون دلار دیگر را برای صندوق فرهنگی BC ۱۵۰ اختصاص داده است و بودجه‌ای بلند مدت و پایدار برای هنر و فرهنگ فراهم کرده است. ۹ میلیون دلار بیشترین سرمایه‌گذاری این صندوق بوده است که برای مرمت و احیای مرکز فرهنگی ونکوور شرقی درنظر گرفته شده بود، مکانی که اکنون با نام The Cultch شناخته می‌شود. همچنین در حال جمع‌آوری سرمایه ۵۰ میلیون دلاری است که بتواند برای ساخت تاسیسات جدید گالری هنری ونکوور هزینه کند و البته هنوز به مبلغ مورد نظر دست نیافته است.

در سال ۱۹۸۶، نمایش ونکوور در نمایشگاه جهانی اکسپو ۸۶ با صدمین سالگرد این شهر همزمان شد.

 

منبع: Dailyhive