Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

علت اختلال گسترده در شبکه راجرز مشخص شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت راجرز علت اختلال گسترده شبکه تلفن‌های همراه در روز دوشنبه را بروزرسانی یک نرم‌افزار اعلام کرد.

بسیاری از کاربران شرکت‌های راجرز و فیدو صبح دوشنبه را با اختلال گسترده در سرویس‌های تماس صوتی یا اینترنت موبایل آغاز کردند. این مشکل ساعت‌ها دامه داشت و موجب خشم بسیاری از مشترکین شد. بسیاری از فعالیت‌های روزانه دوران پاندمی وابسته به تلفن همراه هستند.

تا عصر دوشنبه مشکل اکثر مشترکین حل شد.

صبح سه‌شنبه جورج فرناندز، رئیس بخش تکنولوژی راجرز، بیانیه‌ای درباره این اختلال منتشر کرد.

او در این اطلاعیه گفت: ما آگاهیم که زندگی بسیاری از شهروندان کاملا به تلفن همراه وابسته است. متاسفانه روز گذشته شاهد اختلال در سرویس‌ها بودیم. بنده به نمایندگی از شرکت راجرز صمیمانه از مشترکین عذرخواهی می‌کنم.

این اختلال به دلیل بروزرسانی نرم‌افزار شرکت سوئدی اریکسون رخ داد و شرکت‌های راجرز و فیدو با همکاری یکدگیر موفق به حل آن شدند. بروزرسانی به یکی از بخش‌های مرکزی شبکه آسیب رسانده و ترافیک سنگین در شبکه را بهمراه دارد.

بنابر بر اعلام مسئولان راجرز، کاربران متضرر به اندازه یک روز خدمات بیسیم، در قبض ماه آینده اعتبار دریافت می‌کنند. این مبلغ بصورت خودکار لحاظ شده و نیازی به پیگیری مشترکین نیست.

فرناندز در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: برقرار کردن ارتباط مشترکین هدف اصلی و دائمی ماست. متاسفانه اتفاقات دیروز موجب مشکل در ارائه خدمات شد. ما می‌دانیم که به اندازه کافی زندگی این روزها غیرقابل پیشبینی شده و هیچکس نمی‌خواهد نگران وضعیت ارتباطی خود باشد.

منبع: Daily Hive