Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

اولین پروژه انرژی تجدیدپذیر آمازون در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آمازون از اولین سرمایه‌گذاری خود در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در کانادا خبر داد و اعلام کرد این پروژه در آلبرتا اجرا خواهد شد.

محل دقیق اجرای این پروژه جدید خورشیدی ۸۰ مگاواتی آمازون شهرستان Newell واقع در شرق کلگری است. براساس اخبار منتشر شده از آمازون این پروژه پس از اتمام بیش از ۱۹۵هزار مگاوات در ساعت انرژی تجدیدپذیر تولید می‌کند، چیزی برابر با انرژی مصرفی سالانهٔ بیش از ۱۸هزار خانه در کانادا.

ربکا ندل، مدیر مرکز تجارت تجدیدپذیر- کانادا، به اهمیت این پروژه اشاره کرد و گفت اعلامیه آمازون در خصوص بزرگترین توافق‌نامه خرید انرژی خورشیدی در کانادا در نهایت نوید از رشد و دوام بازار انرژی تجدیدپذیر در کانادا را دارد. قرار است آمازون به ‌عنوان خریدار در این بازار ایفای نقش کند.

آمازون اعلام کرد علاوه بر سرمایه‌گذاری در آلبرتا، ۸ پروژه جدید دیگر را در ارتباط با انرژی خورشیدی و بادی در آمریکای شمالی و اروپا راه‌اندازی خواهد کرد. این پروژه‌ها وارد خاک ایالات متحده، اسپانیا، سوئد و انگلستان خواهند شد.

این پروژه‌ها انرژی تجدیدپذیر دفاتر آمازون، مراکز اجرایی، فروشگاه‌های Whole Foods Market و مراکز داده خدمات وب آمازون (AWS) را تأمین می‌کنند که باعث قدرت بخشیدن به آمازون و میلیون‌ها مشتری AWS در سراسر جهان خواهد شد. این سرمایه گذاری‌ها بخشی از هدف آمازون برای تأمین ۱۰۰٪ فعالیت‌های شرکت با انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۵ است.

در این خبر آمده است که سرمایه‌گذاری در انرژی‌‌های تجدیدپذیر بخشی از تعهد اقلیمی آمازون است. این تعهدنامه که تا سال ۲۰۴۰ ادامه دارد به منظور کاهش تولید کربن است که ۱۰ سال پیش در پاریس بسته شده است.

در حال حاضر آمازون 206 پروژه انرژی تجدیدپذیر در سرتاسر جهان دارد که ظرفیت تولید برق آنها 8.5 گیگاوات است. این سرمایه‌گذاری‌ها که شامل ۷۱ پروژه بادی و خورشیدی در مقیاس کاربردی و ۱۳۵ پشت‌بام خورشیدی برروی تاسیسات و فروشگاه‌های سراسر جهان است آمازون را به بزرگ‌ترین خریدار انرژی تجدیدپذیر تبدیل کرده است.

 

منبع: Dailyhive