Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

کانادا ورود پروازهای هندوستان و پاکستان را به مدت یک ماه ممنوع کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات فدرال اعلام کردند که اقدام جدید دولت در خصوص منع ورود پروازهای هندوستان و پاکستان از ۲۲ آوریل انجام پذیرفته است.

عمر الغبرا وزیر حمل و نقل گفت: «ما بیش از یک سال است که می‌گوییم در حال حاضر زمان مناسب سفر کردن نیست. هر لحظه ممکن است محدودیت‌های مرزی تغییر کند و باعث شود شما در کشور دیگری گرفتار شود.»

این ممنوعیت شامل تمامی پروازهای مستقیم و خصوصی از هندوستان و پاکستان می‌شود، با این وجود پروازهای باری همچنان مجاز است.

مسافرانی که با مبدا هندوستان و پاکستان از طریق یک مسیر غیرمستقیم وارد کانادا می‌شوند باید جواب منفی آزمایش کووید-۱۹ را که اخیرا انجام داده‌اند همراه خود داشته باشند.

پتی حاجدو وزیر بهداشت گفت با وجود اینکه هندوستان 20٪ از حجم سفرهای هوایی اخیر به کانادا را تشکیل می‌دهد، بیش از 50٪ از کل آزمایش‌های مثبت انجام شده در مرز کانادا از این کشور به‌دست آمده است. نرخ نتایج مثبت آزمایش‌ کووید-۱۹ پروازهای پاکستان نیز بسیار بالا بوده است.

مقامات بهداشت عمومی روز چهارشنبه اعلام کردند که با افزایش موارد ابتلا و مشاهده ویروس جهش‌یافته جدید ارزیابی وضعیت کووید-۱۹ را در هندوستان آغاز کرده‌اند.

دکتر ترزا تام، مشاور ارشد وزارت بهداشت کانادا، گفت این ویروس‌ها به شکل  گسترده‌ای در این کشور تجدید فعالیت کرده‌اند.

در اواخر ماه مارس، یک نژاد «جهش مضاعف» کووید-۱۹ در هندوستان ایجاد شد که دربردارندهٔ جهش‌هایی است که در دو نژاد مختلف موجود وجود دارد. گمان می‌شود که «جهش مضاعف» چیزی است که باعث رشد مجدد ویروس در هندوستان شده است.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، هندوستان طی یک دورهٔ هفت روزه تا ۱۲ آوریل، بیش از ۵۰۰،۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ و پاکستان ۳۴،۱۹۰ مورد جدید را شاهد بوده‌اند.

از آغاز شیوع این ویروس تقریباً ۱۶ میلیون ابتلا در هندوستان گزارش شده است. این کشور پس از ایالات متحده آمریکا بیشترین موارد ابتلا را در سراسر جهان مشاهده کرده است.

کشورهایی چون انگلستان و هنگ‌کنگ نیز پروازهای هندوستان و پاکستان را به‌طور موقت متوقف کرده‌اند. هنگ‌کنگ پروازهای فیلیپین را نیز ممنوع کرده است.

تاکنون کانادا ۱،۱۴۷،۴۶۳ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و ۲۳،۷۶۳ موردمرگ ناشی از این ویروس را مشاهده کرده است.

 

منبع: Dailyhive