Tuesday, April 16, 2024
1.9 C
Calgary

شورای مشورت ملی کانادا واکسن جانسون و جانسون را برای افراد بالای ۳۰سال توصیه کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شورای مشورت ملی کانادا در زمینه واکسیناسیون (NACI) به دولت‌های استانی کانادا توصیه کرده که واکسن جانسون و جانسون را برای ایمن‌سازی افراد ۳۰ ساله و بالاتر در برابر کووید-۱۹ استفاده کنند.

این شورای مستقل که از متخصصین تشکیل شده، می‌گوید که استفاده از واکسن J&J امن و مزایای آن آنقدر زیاد است که بر ریسک نادرِ ایجاد لخته‌های خونی می‌چربد.

به گفته نایب رییس NACI، شِلی دیکس، تاکنون ۱۷ مورد از لختگی خون در بین ۸ میلیون دوز تزریق شده از این واکسن گزارش شده است.

«استفاده از J&J شاید در شرایطی مناسب‌تر باشد که تعیین وقت برای تزریق دوز دوم واکسن‌های دیگر سخت است.»

مانند واکسن آسترازنکا، واکسن J&J نیز به همه افرادی توصیه شده که ترجیح می‌دهند زودتر واکسینه شوند و نمی‌خواهند منتظر واکسن‌های ساخته شده با فناوری mRNA بمانند.

دیکس می‌گوید: «این یک انتخاب شخصی است…بستگی به محل زندگی و نوع فعالیت‌های اجتماعی افراد دارد.»

او توضیح داده که اگر فردی ساکن یک استان با درجه شیوع زیاد کووید-۱۹ است، ولی کارش را در خانه انجام می‌دهد و زیاد وارد محیط‌های شلوغ نمی‌شود، مسلما عجله‌ای برای دریافت واکسن ندارد ولی کارگرانی که برای تامین زندگی‌شان مجبور به کار در محیط‌های پرخطرند، بهتر است هر چه زودتر واکسینه شوند.

دولت فدرال می‌گوید که هفتهٔ گذشته محموله‌ای جدید از ۳۰۰,۰۰۰ دوز واکسن را دریافت کرده ولی به دلیل مشکلات کنترل کِیفی گزارش شده از کارخانه تولیدی در بالتیمور، مریلند (ایالات متحده) فعلا توزیع آن را انجام نداده است.

منبع: Daily Hive