Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

ارسال محموله کمک‌های دارویی و پزشکی کانادا به هند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طی هفته‌های اخیر هند درگیر شدیدترین بحران شیوع کرونا از ابتدای پاندمی بوده است. تنها در روز چهارشنبه 412,618 بیمار در این کشور شناسایی شده و 3,982 نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند.

حال کانادا قصد دارد برخی کمک‌های پزشکی را با هدف مهار کرونا در هند، به این کشور اهدا کند.

بگفته وزیرخارجه مارک گارناوو، امروز 25,000 داروی ضدویروس remdesivir و 350 دستگاه تنفسی، توسط هواپیمای نظامی CC-150 Polaris به هند فرستاده خواهد شد.

داروی remdesivir برای درمان علائم شدید بیماری تجویز می‌شود. با 25 هزار دارو می‌توان حداقل 4,000 بیمار را درمان کرد.

گارناوو گفت: کانادا به همبستگی با مردم هند ادامه می‌دهد. تمام جهانیان باید برای مبارزه با ویروس در سراسر دنیا متحد شوند.

علاوه بر این دولت کانادا با همکاری UNICEF بودجه لازم بمنظور خرید 1,450 دستگاه اکسیژن‌ساز برای هند را تامین خواهد کرد. این دستگاه با جدا کردن نیتروژن از دیگر گازهای موجود در هوا، اکسیژن خالص و حیاتی برای درمان COVID-19 را تولید می‌کند.

پیش از این نیز Canadian Red Cross مبلغ 10 میلیون دلار را برای تامین تجهیزات و کمک‌های پزشکی ضروری به Indian Red Cross اهدا کرده بود.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند وضعیت هند بسیار بدتر از آمارهای رسمی است. ظرفیت اکثر بیمارستان‌ها تکمیل بوده و فشار بسیار زیادی بر بخش درمان وارد می‌شود.

بگفته سازمان بهداشت جهانی طی هفته گذشته 46 درصد از مبتلایان و 25 درصد از مرگ‌ومیر COVID-19 متعلق به هند بوده است.

حذف حق مالکیت واکسن‌های کرونا

مقامات هندی خواستار آن هستند که سازمان تجارت جهانی حقوق معنوی واکسن‌ها را حذف کرده و به تولید و تزریق گسترده واکسن کمک کند.

ایالات‌متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا با این درخواست مخالف هستند. با اینحال روز گذشته جو بایدن موافقت خود با این اقدام را اعلام کرد.

کارینا گوولد وزیر توسعه بین‌الملل کانادا در گفت‌وگو با شبکه CBC گفت: امیدواریم موضع جدید ایالات‌متحده موجب همکاری بیشتر ما با یکدیگر و تولید گسترده واکسن برای جهانیان شود.

منبع: CBC