Saturday, April 20, 2024
0.7 C
Calgary

گزارش کمترین تعداد موارد روزانه ابتلا به کووید-۱۹ در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز سه شنبه ۱،۴۴۹ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در آلبرتا گزارش شد که از ۲۵ آوریل کمترین تعداد موارد روزانه است.

تعداد موارد فعال این استان به ۲۴،۹۹۸ مورد كاهش یافته است، اما تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان از 700 مورد عبور کرده است. در حال حاضر ۷۰۵ آلبرتایی در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۱۶۳ مورد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

۲۵۶ مورد از موارد جدید ابتلای روز سه‌شنبه از انواع نگران‌کنندهٔ این ویروس بوده است. در حال حاضر ۹،۷۵۴ مورد فعال کووید-۱۹ در آلبرتا وجود دارد که بیش از ۳۸٪ از کل موارد فعال استان می‌شود.

تعداد کل موارد ابتلا در آلبرتا در طول همه‌گیری ۲۱۱،۸۳۶ مورد بوده است که ۱۸۴،۷۱۹ نفر بهبود یافته‌اند. طی ۲۴ ساعت گذشته سه مورد مرگ ناشی از این ویروس گزارش شده است که تعداد درگذشتگان استان را به ۲،۱۱۹ نفر می‌رساند.

نخست‌وزیر جیسون کنی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از اشاره به برنامهٔ واکسیناسیون استان که از افراد سالخورده آغاز شده بود، کاهش چشمگیر موارد ابتلا و تعداد بستری‌شدگان و کشته‌شدگان این بیماری را متأثر از این برنامه خواند.

جیسون کنی در ادامه گفت: «در طول موج دوم، به طور متوسط روزانه ۱۸ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در آلبرتا ثبت می‌شده است. اما از اوایل ماه آوریل، این تعداد به ۳ مورد مرگ در روز کاهش یافته است.»

همچنین نخست‌وزیر کنی اعلام کرد که این استان انتظار دارد دو میلیونیمین دوز واکسن کووید-۱۹ را در روز چهارشنبه تجویز کند. کنی از مرحله جدید واکسیناسیون این استان با عنوان «بازگشت به زندگی عادی» رونمایی کرد؛ برنامه‌ای که برای بازگشت به زندگی عادی تأکید زیادی بر اهمیت واکسیناسیون دارد.

پوستر بالا که برای این کارزار طراحی شده است به جنبه‌های دیگری از زندگی «عادی» و روزمره اشاره می‌کند.

 

منبع: Dailyhive