Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

برگزارکنندگان گردهمایی گاوبازی رودیو در آلبرتا متهم شدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان‌دهندگان رویداد «رودیوی ضد-قرنطینه» آلبرتا برای حضور در دادگاه احضار شدند.

گردهمایی بزرگ گاوبازی رودیو از ۳۰ آوریل تا ۲ مه بدون در نظر گرفتن دستورات فعلی بهداشت عمومی آلبرتا برگزار شد.

براساس گفته‌های پلیس آلبرتا، احضاریه‌های Ty Northcott و Gail Northcott که هر دو اهل Bowden هستند برای حضور در دادگاه ابلاغ شده است. این پرونده به دنبال تحقیقات بازرسان Olds RCMP و خدمات بهداشتی آلبرتا شکل گرفته است.

طبق گفته‌های پلیس آلبرتا این احضاریه به دلیل نقض ماده ۷۳ (۱) قانون بهداشت عمومی آلبرتا صادر شده است. طبق ماده ۷۳ (۱) نقض دستورات بهداشت عمومی یا نقض هرگونه مقررات موجود جرم انگاشته می‌شود. این ماده به قاضی اجازهٔ وضع جریمه مالی را داده و مجرم را مجبور به پیروی از دستورات و مقررات بهداشت عمومی می‌کند.

در اولین تعطیلات آخر هفته ماه مه تعداد زیادی از مردم در یک گردهمایی شرکت کردند. این گردهمایی در نزدیکی بزرگراه 2A درست در جنوب شهر Bowden برگزار شد. این رویداد با نام No More Lockdowns Rodeo Rally علاوه بر اجرای مراسم گاوبازی رودیو دارای سخنران مهمان و Cowboy Church نیز بود.

در اواخر ماه مارس Northcott Rodeo در فیس‌‌بوک اعلام کرده بود «بالاخره یکی باید این کار را انجام دهد!».

بازرسان AHS اطلاعات شفاهی و کتبی را به برگزارکنندگان این گردهمایی ارائه دادند و به آنها اطلاع دادند که دستورات کنونی CMOH مانع راه‌اندازی و اجرای رویدادها یا مسابقات ورزشی توسط کسب و کارها یا سازمان‌ها می‌شود.

به گفتهٔ AHS اینکه برگزارکنندگان این رویداد اطلاعات را نادیده گرفتند و به کار خود ادامه دادند بسیار ناامیدکننده است، زیرا این کار .نقض آشکار محدودیت‌های کنونی بهداشت عمومی است

نخست‌وزیر جیسون کنی در توئیتی گفت که چنین گردهمایی‌هایی نه تنها برای سلامت جامعه تهدید به حساب می‌آید، بلکه یک سیلی‌ به صورت تمامی افرادی است که قوانین را برای حفظ سلامت خود و دیگر ساکنین آلبرتا رعایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد که گاوبازی رودیو یک جشن میراثی آلبرتا است و مراقبت از دیگر افراد جامعه قسمت بزرگی از آن را تشکیل می‌دهد. کنی معتقد است که شرکت‌کنندگان در این رویداد برخلاف این اعتقاد عمل کرده‌اند.

 

منبع: Dailyhive