Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

مسافران بین‌المللی که قوانین قرنطینه را نقض کنند، فعلا در آلبرتا جریمه نمی‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا یکی از دو استان کانادا است که نه مسافران بازگشتی با هواپیماهای بین‌المللی را جریمه می‌کند و نه آنها را به قرنطینه در هتل‌های تعیین‌شده مجبور می‌کند.

آلبرتا و ساسکاچوان تنها استان‌هایی‌اند که قانون فدرال Contravention Act را امضا نکرده‌اند. این قانون به پلیس امکان می‌دهد که قانون قرنطینه را اجرا کند و به جریمه افرادی بپردازد که در فرودگاه بین‌المللی کلگری فرود می‌آیند ولی شاید حاضر به قرنطینه ۳ روزه تا مشخص شدن جواب آزمایش کووید-۱۹ نباشند.

بنابراین پلیس کلگری قادر به اجرای الزامات قرنطینه نیست و یک خلاء قانونی وجود دارد.

کلگری به عنوان یکی از چهار شهر —در کنار مونتریال، تورنتو و ونکوور— که پروازهای بین‌المللی را می‌پذیرد، تنها شهری است که پلیسش قدرت اجرای قانون قرنطینه در مورد مسافران بین‌المللی را ندارد.

در بیانیه‌ای از اداره پلیس کلگری می‌خوانیم که افسرهای پلیس بایستی صبر کنند تا یک شکایت عمومی به دستشان برسد که گاهی چندین روز طول می‌کشد، سپس می‌توانند به تحقیق و ارسال گزارش به دادگاه بپردازند. در این بین زمان زیادی از دست می‌رود.

وزیر عدالت آلبرتا، کایسی مادو نیز در بیانیه‌ای می‌گوید که جریمه افراد طبق قانون استانی ممکن است ولی در این بیانیه، اشاره‌ای به تعداد جریمه‌های صادر شده برای مسافران بین‌المللی نشده است.

منبع: 660CityNews