Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

مقررات روشن کردن آتش در شهر کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کرونا باعث شده تا دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی در فضای باز برگزار شوند. از اینرو برپا کردن آتش و نشستن به دور آن می‌تواند یکی از بخش‌های جذاب این دیدارها باشد.

در ادامه قوانین و مقررات شهرداری کلگری برای روشن کردن آتش در محوطه منازل مسکونی را مرور خواهیم کرد.

نخست باید محل برپا کردن آتش را با مواد غیرقابل احتراق ایجاد کنید. حداکثر پهنای و ارتفاع قانونی این محل بترتیب یک متر و 75 سانتی‌متر می‌باشد. شما می‌توانید آن را داخل زمین، روی سطح و یا بالاتر و بروی سطحی ضدآتش ایجاد کنید. آتش باید حداقل دو متر از سازه‌ها، درختان و گیاهان فاصله داشته باشد. ارتفاع آتش در هنگام زبانه کشیدن نباید از یک متر فراتر رود. شومینه و اجاق‌های هیزمی نیز باید به صفحه‌ای محافظ با عرض کمتر از 1.24 سانتی‌متر مجهز باشد.

شما می‌توانید از اجاق‌های قابل حمل استفاده کنید. فاصله این اجاق‌ها از سازه‌ها و درختان نیز باید حداقل دو متر باشد و روی مکانی غیرقابل احتراق مانند آجر و سنگ قرار گیرند.

توجه کنید که سوزاندن هر نوع چوب‌ قانونی نیست. الوار رنگ شده، چوب‌های حاوی ترکیبات شیمیایی مانند چسب یا رزین و چوب‌های تر که بتازگی بریده شده‌اند را نباید سوزاند. بنابراین چوب‌های هرس شده، پسماند منازل، لاستیک یا پلاستیک و لاشه حیوانات یا هر قسمت از بدن آن‌ها غیرقابل سوزاندن هستند.

ساعات مجاز برای برپایی آتش در روزهای دوشنبه تا جمعه از 10 صبح تا نمیه‌شب بوده و در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 1 بامداد است.

همیشه وسیله‌ای مناسب برای خاموش کردن آتش در کنارتان داشته باشید. شلنگ آب می‌تواند بهترین گزینه باشد.

بی‌توجهی به قوانین بالا و روشن کردن آتش در روزهای ممنوعه شما را با جریمه 350 تا 750 دلاری روبرو خواهد کرد.

بعلاوه باید مراقب دود حاصل از آتش نیز باشید تا همسایگان را آزار ندهد. در صورت عدم رعایت این موضوع بین 100 تا 500 دلار جریمه خواهید شد.

قوانین و مقررات کامل را در وبسایت Calgary.ca مطالعه کنید.

منبع: Calgary Herald