Wednesday, April 17, 2024
2.1 C
Calgary

آلبرتا غمگین‌ترین استان‌ کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر اخیرا احساس خوشحالی کمتری دارید، تنها نیستید. تقریبا همهٔ مردم دنیا چنین وضعیتی دارند.

طبق شاخص بدبختی استانی که انستیتو Macdonald-Laurier محاسبه کرده است، آلبرتا در بین تمام استان‌های کانادا کمترین میزان خوشحالی را دارد.

این شاخص عوامل مرتبط با پندمی را در نظر گرفته، مواردی نظیر واکنش ضعیف یا کُند دولت، از دست رفتن مشاغل، گسترش مرگ و بیماری و البته خود ویروس.

معیارهای این شاخص در سه دستهٔ «بدبختی بیماری»، «بدبختی واکنش» و «بدبختی اقتصادی» بررسی شده‌اند و آثار آنها در ۱۱ زمینه لحاظ شده است.

برای مثال تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در هر صدهزار نفر،  تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس، تعداد افراد واکسینه شده، محدودیت‌های سلامت عمومی، تغییرات در نرخ بیکاری، و …

بر این اساس، آلبرتا بدبخت‌ترین استان کشور شده و نمرهٔ D دریافت کرده است. این در حالی است که اونتاریو و کبِک نیز با نمره‌ای مشابه در قعر جدول شادمانی قرار دارند.

بریتیش کلمبیا نمرهٔ +C گرفته و چهارمین استان بدبخت لقب گرفته است.

اما شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید کدام استان‌ها خوشبختتر هستند. به نظر می‌رسد که استان‌های ساحلی خوشبختترند، پرینس ادوارد آیلند با نمرهٔ +A در رتبه اول قرار گرفته و به دنبال آن نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک هستند.

Screen Shot 2021 05 27 at 2 16 21 PM

آلبرتا در بخش «بدبختی اقتصادی» آسیب زیادی دیده و غیر از تغییر GDP در دیگر بخش‌ها بدترین نمره‌ها را دارد. این استان در بخش «بدبختی واکنش» جایگاه نسبتا بهتری دارد و در حوزهٔ واکسیناسیون نمرهٔ مناسبی دریافت کرده است.

Screen Shot 2021 05 27 at 3 05 34 PM

اما در بخش «بدبختی بیماری» آلبرتا هم در زمینهٔ نرخ ابتلا و هم مرگ‌و‌میر وضعیت بسیار بدی دارد.

جایگاه بین‌المللی در بین کشورهای پیشرفته

وقتی به رتبه‌بندی کشورهای پیشرفته نگاه می‌کنیم، کانادا در جایگاه ۱۰ قرار گرفته است. ایالات متحده کمی بهتر عمل کرده و رتبهٔ ۹ را دارد.

نروژ از این نظر بهتر از تمام کشورها بوده و با فاصله‌ای کم، نیوزیلند و استرالیا نیز دوم و سوم شده‌اند.

Screen Shot 1400 03 07 at 12 50 52 PM

اما در قعر جدول، اسپانیا را می‌بینیم. کشوری که در شاخص بدبختی کووید-۱۹ بدترین رتبه را دارد.

منبع: Daily Hive