Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

هزینه پروازهای داخلی در سراسر کانادا در پایین‌ترین سطح

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حال حاضر پروازهای رفت و برگشت در سراسر کشور بین مقصدهایی مانند ونکوور، تورنتو و مونترال با قیمتی کمتر از 250 دلار در دسترس هستند.

دکتر دیوید گیلن استاد دانشکده بازرگانی Sauder در دانشگاه بریتیش کلمبیا و مدیر مرکز مطالعات حمل و نقل در این مورد توضیح میدهد.

به عقیده دکتر گیلن میزان عرضه و تقاضا عامل اصلی این وضعیت است اما عوامل دیگری نیز در قیمت‌های غیرمعمول نقش دارند. برای مثال کاهش قیمت‌های ایر کانادا به کمک مالی دولت فدرال مرتبط است .

گیلن در این خصوص توضیح می‌دهد: «ایر كانادا با ادامه ارائه خدمات در مسیرهای داخل كانادا موافقت کرده است. بنابراین حتی اگر هواپیما خالی باشد باز هم ملزم به پرواز است. تا هنگامی که هزینه‌های متغییر ایر کانادا تأمین شود می‌تواند به کارش ادامه دهد. این شرکت هواپیمایی بیشترین ظرفیت خود را به پروازهای ایالات متحده و بین‌المللی اختصاص داده است در نتیجه پروازهای داخلی کمی دارد.»

دلیل دیگر این است که میزان سفرهای تابستانی قابل پیش‌بینی نبوده است. گیلن معتقد است با وجود اینکه ۵۹٪ از جمعیت کانادا دوز اول واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند، اما هنوز هم از ایمنی سفر مطمئن نیستند.

به گفته گیلن شرکت‌های هواپیمایی سعی دارند با تضمین سفر امن برای مسافران، بتوانند پروازهای خود را مانند قبل از سر بگیرند. افزایش تعداد مسافران نشان از امنیت فرودگاه‌ها و پروازها خواهد داشت.

همچنین ضروری است که WestJet و ایر کانادا ناوگان و خلبان‌های خود را حفظ کنند. این شرکت‌ها در صورت از دست دادن خلبان‌هایشان دوباره مجبور به آموزش افراد خواهند شد و این امر برایشان هزینه‌بر است.

گیلن در ادامه خاطر نشان کرد با وجود پایین بودن قیمت‌ها این روند برای مدت طولانی ادامه پیدا نمی‌کند. او در مورد آسیب جدی‌ که بر اثر همه‌گیری کووید-۱۹ به شرکت‌های هواپیمایی وارد می‌شود تأکید کرد.

«نحوه سازماندهی شبکه‌های هواپیمایی و ناوگان آنها تغییر خواهد کرد، در نتیجه نحوه سازماندهی کارکنان این شرکت‌ها نیز دستخوش تغییر خواهد شد. در طولانی مدت، این شرکت‌های هواپیمایی برای حفظ سلامت و امنیت مسافران هزینه‌های بیشتری را متحمل خواهند شد. هزینه‌ها باقی می‌ماند اما درآمدشان کمتر خواهد شد. پیشرفت صنعت هوایی بسیار کم می‌شود و با کاهش مسافران کاری ترافیک هوایی این شرکت‌ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.»

«برای مثال، با توجه به اینکه کارمندان به دلیل همه‌گیری نمی‌توانستند پرواز کنند از طریق ارتباط از راه دور به کارشان ادامه می‌دادند و به این سبک از کارکردن عادت کردند. در نتیجه متوجه می‌شوند که می‌توانند مبلغ قابل توجهی که برای سفرهای بین‌المللی می‌پرداختند را پس‌انداز کنند.»

مسافران کاری حدود ۸۰٪ از کرایه این شرکت‌ها را می‌پردازند. اگر تعداد قابل توجهی از مسافران کاری از دست بروند ضربه بزرگی به درآمد این شرکت‌ها وارد می‌شود. در نتیجه شرکت‌های هواپیمایی رو به کاهش هستند.

اما گیلن در خصوص پروازهای داخلی نظر دیگری دارد. او معتقد است با افزایش واکسیناسیون کانادایی‌ها و کاهش شیوع ویروس، در کوتاه مدت کرایه‌ها افزایش می‌یابند. این کار توسط بخش قیمت‌گذاری که در صنعت هواپیمایی وجود دارد و به وسیله گروه مدیریت درآمد انجام می‌پذیرد. گروه مدیریت درآمد ابتدا شروع به فروش ارزان‌ترین صندلی‌ها می‌کند تا میزان تقاضا را بدست آورد. با افزایش تقاضا قیمت‌ صندلی‌ها افزایش پیدا می‌کند. با این وجود این اتفاقی نیست که بزودی بوقوع بپیوندد.»

 

منبع: Dailyhive