Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

تصمیم کانادا برای بازگشایی مرزها بروی افراد واکسینه شده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام نخست‌وزیر جاستین ترودو بزودی کانادا مرزهایش را بروی آن دسته از مسافران بین‌المللی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، بازگشایی می‌کند. البته او زمان دقیقی برای اجرای این تصمیم اعلام نکرد.

بگفته ترودو بسیاری از مسافران خواهان سفر به کانادا پس از کاهش محدودیت‌ها هستند. او روند موفق واکسیناسیون در کشور و کاهش آمار مبتلایان را از دلایل این تصمیم برشمرد.

جاستین ترودو در جریان کنفرانس مجازی خود با St. John’s Board of Trade گفت: ما برای اجرای این تصمیم عجله نخواهیم کرد. با کاهش آمار مبتلایان کرونا در کانادا و ایالات‌متحده در حال ایجاد مقدمات لازم برای ورود گردشگر به کشور هستیم. کانادا در زمینه واکسیناسیون بسیار خوب عمل کرده و خطر انتقال ویروس میان شهروندان کاهش یافته است.

ترودو بار دیگر تکرار کرد که اولویت او و دولتش حفظ سلامت کانادایی‌ها در برابر شیوع موج چهارم کروناست، زیرا زیان‌های بسیاری برای اقتصاد کانادا و روحیه شهروندان خواهد داشت.

در ماه می بیش از سه چهارم شهروندان کانادایی (76 درصد) که در نظرسنجی Angus Reid شرکت داشتند موافق استفاده از پاسپورت‌ واکسن برای سفر به ایالات‌متحده بودند. همچنین چهار پنجم شرکت‌کنندگان (79 درصد) اعلام کردند که از پاسپورت واکسن برای سفر به کشورهای خارجی استفاده می‌کنند.

مرز کانادا و ایالات‌متحده (طولانی‌ترین مرز زمینی جهان) حداقل تا تاریخ 21 جون بسته است.

منبع: Daily Hive