Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

تشخیص ۱۶۵ ابتلای جدید به کووید-۱۹ در آلبرتا، و لاتاری تشویقی برای واکسیناسیون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیروز یکشنبه، استان آلبرتا ۱۶۵ مبتلای جدید به کووید-۱۹ را تشخیص داد و ۱ مورد فوت هم گزارش شد آن هم فقط یک روز بعد از اینکه مسئولان، یک لاتاری واکسیناسیون به ارزش ۳ میلیون دلار برای ترغیب مردم به دریافت واکسن را اعلام کردند.

تا دیروز ۳,۳۸۴,۰۲۶ دوز واکسن در آلبرتا تزریق شده که نسبت به روز قبلی ۴۷,۱۷۶ دوز افزایش نشان می‌دهد.

یکشنبه تعداد بستری‌ها در بیمارستان کاهش کوچکی داشت و فعلا ۲۷۲ نفر به خاطر وخامت حالشان روی تخت بیمارستان زیر نظرند، ۱۸ نفر هم دیروز ترخیص شده‌اند. در این بین حال ۷۵ نفر بسیار وخیم است و در ICU هستند.

آلبرتا تا امروز ۲,۲۷۰ شهروند خود را در اثر کووید-۱۹ از دست داده است. شنبه ۵,۷۹۹ تست انجام شد و نرخ ابتلای آن روز ۲.۸٪ بود. مجموع مبتلایان فعال نیز با کاهشی ۶۷ نفره به ۳,۱۸۰ تن رسید.

در این بین کلگری با ۱,۳۲۰ نفر، ادمونتون با ۸۰۰ نفر، منطقه شمال با ۵۵۹ نفر، مرکزی با ۳۷۴ نفر، و جنوب با ۱۲۶ نفر بیشترین تعداد مبتلا را دارند.

مسئولین آلبرتا ۳ جایزهٔ لاتاری هر یک به ارزش ۱ میلیون دلار اختصاص داده‌اند تا مردم را به واکسیناسیون ترغیب کنند. این جوایز با قرعه‌کشی به ۳ فرد خوش‌شانس بالای ۱۸ سال خواهد رسید که باید حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

به گفته جیسون کِنی، نخست وزیر آلبرتا، تا یک هفتهٔ دیگر آلبرتا از مرز ۷۰٪ واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال خود عبور می‌کند. کنی می‌گوید:

«ما از نظر واکسیناسیون وضع مناسبی داریم، اما گونهٔ جدید ویروس موسوم به دِلتا بازی را عوض کرده است. با این حال بایستی زودتر جامعه و اقتصاد را باز کنیم. دِلتا کمی برنامه‌های ما را کُند می‌کند.»

۲۰.۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آلبرتا تاکنون دو دوز واکسن گرفته‌اند و به ۴۶.۵ درصد نیز یک دوز تزریق شده که آلبرتا را در مرز ۶۸.۷٪ واکسیناسیون قرار می‌دهد.

تا دیروز، ۲,۴۱۷ مورد ابتلا به گونه‌های جدید کرونا گزارش شده که فقط ۱۰۹ مورد در شنبه تشخیص داده شده‌اند و این نشان از جهش ابتلا به این گونهٔ جدید دارد.

منبع: CBC News