Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

با تصمیم‌ شورای شهر کلگری قانون استفاده از ماسک تمدید می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

استان آلبرتا برای ورود به مرحله سوم طرح بازگشایی خود آماده می‌شود، مرحله‌ای که در آن دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های باقی‌مانده بهداشت عمومی لغو می‌گردد. با این اقدام کلیه محدودیت‌های بهداشت عمومی فعلی از جمله ممنوعیت گردهمایی اجتماعی در فضای سرپوشیده برداشته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مرحله سوم از اول جولای آغاز شود.

براساس وب‌سایت دولت آلبرتا، در مرحله سوم بازگشایی، دستورالعمل استانی استفاده از ماسک در فضای سرپوشیده برداشته می‌شود، اما همچنان ممکن است در فضاهای محدود و خاص نیاز به استفاده از ماسک وجود داشته باشد. شهرداری کلگری در حال تصمیم‌گیری در خصوص ادامه روند استفاده از ماسک از اول جولای بود.

شورای شهر کلگری تصمیم گرفت دستورالعمل استفاده از ماسک را تا 5 جولای تمدید کند و در روز تعیین شده دوباره این دستورالعمل را مرور کند.

سو هنری، رئیس آژانس مدیریت بحران کلگری گفت: «در حال حاضر می‌دانیم لغو دستورالعمل استفاده از ماسک در مکان‌های مختلف متفاوت خواهد بود. با این حال یک دوره کوتاه مدت دیگر به این رویه ادامه خواهیم داد تا از واکسیناسیون افراد بیشتری اطمینان حاصل کنیم و بتوانیم برنامه بازگشایی تابستان را بهتر مدیریت کنیم.»

شهرداری به ساکنین کلگری یادآوری می‌کند که هم‌اکنون در مرحله دوم برنامه Open for Summer آلبرتا هستند.

براساس بیانات شهرداری کلگری، عدم استفاده از ماسک در مکان‌هایی که استفاده از ماسک در آنها الزامی است می‌تواند منجر به جریمه 500 دلاری شود و عدم استفاده از تابلوهای مرتبط با استفاده از ماسک در این مکان‌ها ‌منجر به جریمه 200 دلاری خواهد شد.

از اول آگوست 2020 دستورالعمل استفاده از ماسک در کلگری اجرایی شد، درست پیش از آنکه نخست‌وزیر جیسون کنی این قانون را در سراسر آلبرتا اعمال کند. پیش‌بینی می‌شود دستورالعمل استفاده از ماسک حداقل تا دسامبر 2021 ادامه پیدا کند.

از آگوست سال گذشته، ساکنین کلگری ملزم به استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده عمومی هستند. یعنی در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا اجاره وسایل نقلیه عمومی و استفاده از کلیه امکانات شهر کلگری، از جمله مراکز تفریحی و City Hall هستند.

گروه‌هایی نیز از این قانون معاف هستند. این گروه‌ها شامل کودکان زیر 2 سال، افرادی که دارای مشکلات پزشکی یا کم‌توانی هستند و توانایی استفاده از ماسک را ندارند و افرادی که در یک مکان عمومی غذا می‌خورند و نوشیدنی می‌نوشند.

هم‌اکنون شهر کلگری در مرحله دوم برنامه استانی Open for Summer قرار دارد و تمامی دستورات بهداشت عمومی، مانند استفاده از ماسک، هنوز در حال اجرا هستند و همچنان ادامه خواهند داشت.

منبع: Dailyhive