Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

9 مسیر پیاده‌روی عالی در نزدیکی کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قرار گرفتن کلگری در دامنه کوهستان باعث شده تا شهروندان شهر به مسیرهای کوهنوردی متعدد دسترسی داشته باشند. بعلاوه چشمه‌های آبگرم منطقه مقصد بسیاری از کوهنوردان پس از یک پیاده‌روی سنگین هستند.

در ادامه با برخی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی اطراف کلگری، به تفکیک سطح دشواری آن‌ها، آشنا می‌شویم.

سطح مبتدی

Grassi Lakes

آب‌های شفاف و زمردین این دریاچه تماشایی با یک پیاده‌روی مختصر از Canmore قابل دسترسی هستند. در فصل تابستان بازدیدکنندگان بسیاری برای دیدن مناظر طبیعی و سنگنوردی به این دریاچه سفر می‌کنند، پس از ازدحام جمعیت تعجب نکنید. در طول مسیر چند شیب نسبتا تند وجود دارد اما برای کودکان و حیوانات خانگی مشکل‌ساز نخواهند بود.

Johnston Canyon

این دره دیدنی در نزدیک بنف واقع بوده و دارای یک مسیر پاکوب و مشخص است. مسیر پیاده‌روی از کنار چند آبشار عبور کرده و چندین پل هم دارد. اگر بدنبال چالش‌ بیشتر می‌گردید راه را در دل کوهستان و به سمت Ink Pots ادامه دهید.

Lake Louise Shoreline

Lake Louise در فصل زمستان به یکی از بزرگترین محوطه‌های اسکیت جهان تبدیل می‌شود، اما با گرم شدن هوا سواحل آن مسیری عالی برای پیاده‌روی خواهند شد. شما می‌توانید در طول ساحل قدم زده و از تماشای آب‌های شفاف و مناظر اطراف لذت ببرید.

سطح متوسط

Sulphur Mountain

این مسیر کلاسیک در منطقه بنف و در امتداد Banff Gondola واقع شده و تا ارتفاع 2,292 متری بالا می‌رود. بعلاوه می‌توانید مسیر برگشت را با واگن‌های Gondola طی کنید! نکته لذیذ این پیاده‌روی سرو آبجوی خنک و غذاهای خوشمزه در Panorama Restaurant، درست در انتهای مسیر، است.

Lake Agnes Tea House

نوشیدن چای پس از یک پیاده‌روی صبحگاهی خستگی را از تن بیرون می‌کند. اگر شما هم موافق هستید حتما در ماه‌های آینده به مسیر Lake Agnes Tea House سر زده و فنجانی چای با سیب خشک در بالکن آن بنوشید. در این چایخانه بیش از 100 نوع چای گوناگون از تمام دنیا، ساندویچ‌های‌ خانگی و اسنک‌های‌ خوشمزه وجود دارد. اگر خسته نبودید مسیر را به سمت Little Beehive، Big Beehive و Plain of Six Glaciers Teahouse ادامه دهید.

Plain of Six Glaciers Teahouse

این مسیر کمی بالاتر از Lake Agnes Tea House قرار داشته و چایخانه زیبای آن درست در قلب Mount Lefroy واقع است. حتما کیک شکلاتی خانگی و چای را امتحان کنید تا طعمش برای همیشه زیر دندانتان بماند.

سطح پیشرفته

La Ling Peak

اگر از توان بدنی کافی برخوردار هستید مسیر Ha Ling را فراموش نکنید. مناظر این ناحیه بسیار تماشاییست و ارزش عرق ریختن را دارد. در ماه‌های تابستان بسیاری برای پیاده‌روی به اینجا می‌آیند و در طول مسیر دوستان خوبی پیدا خواهید کرد.

Moose Mountain

این مسیر درست در کنار Bragg Creek قرار گرفته و دارای مرتفع‌ترین سکوی دیده‌بانی آتش در آلبرتاست. پیاده‌روی در آن به توان بدنی کافی نیاز دارد، اما با رسیدن به بالای ابرها دیگر سختی آن را احساس نمی‌کنید.

Mount Yamnuska

Mount Yamnuska یکی دیگر از مسیرهای دیدنی Canmore می‌باشد که شیب‌های تند بسیاری دارد. در طول مسیر، مخصوصا در انتها، سنگ‌های مسیر ریزشی هستند و باید بیشتر مراقب باشید. وجود کابل و گیره در نقاط پرشیب‌ مسیر علاوه بر تامین ایمنی، راه صعود را نشان می‌دهند.

حتما پیش از برنامه‌ریزی سفر از آمادگی خود مطمئن شوید. شما می‌توانید اطلاعات لازم را در Albertaparks.ca و AdventureSmart بیابید. هیچ اثری از خود در طبیعت بجای نگذارید، زباله‌ و لوازم خود را برگردانید، از مسیرهای علامت‌گذاری شده تردد کنید و به حیوانات وحشی غذا ندهید. دستورالعمل‌های Parks Canada  برای گردشگران در اینجا قابل مشاهده هستند. هنگام گرفتن عکس‌های سلفی مراقب پرتگاه‌ و نقاط پرشیب باشید.

منبع: Daily Hive