Wednesday, April 24, 2024
11.2 C
Calgary

معرفی ۱۲ مورد از بهترین جاذبه‌های طبیعی آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا با داشتن نواحی کوهستانی پهناور، دریاچه‌های بسیار، مسیرهای پیاده‌روی متعدد و پوشش جنگلی بی‌نظیر، برخی از زیباترین مناظر طبیعی دنیا را در خود جای داده است.

بسیاری از این جاذبه‌های در نزدیکی کلگری و ادمونتون قرار دارند و می‌توان با سفری یکروزه آن‌ها را از نزدیک دید.

در ادامه با 12 مورد از این مقاصد طبیعی آشنا می‌شویم که سفر به آن‌ها در تابستان خاطره‌انگیز خواهد بود.

Lake Louise

این دریاچه از ذوب برف و یخچال‌های طبیعی ایجاد شده و در ارتفاعات کوهستان راکی قرار دارد. بازتاب تصویر قله‌های برف‌گرفته و مناظر اطراف در آب‌های شفاف آن رویاییست و گردشگران بسیاری از تمام دنیا را به سوی خودش جلب می‌کند.

در ساحل شرقی آن دریاچه زیبای Chateau Lake Louise قرار گرفته که مقصد علاقه‌مندان عکاسی است.

Larch Valley

طبیعت رنگارنگ Larch Valley در پاییز را نمی‌توان نادیده گرفت. این منطقه کوهستانی در نزدیکی Lake Louise واقع شده و با عبور از Sentinel Pass می‌توانید خود را به آن برسانید.

بهترین زمان برای سفر به آن در ماه سپتامبر می‌باشد. حتما پیش از هر چیز درباره خالی بودن محوطه کمپینگ در کنار Moraine Lake اطمینان حاصل کنید. اتوبوس‌های رایگان نیز برای ارائه خدمات به گردشگران وجود دارند.

Horseshoe Lake

اگر تجربه قایق‌سواری در Bow River را دارید و بدنبال مکانی جذاب‌تر می‌گردید حتما به Horseshoe Lake سفر کنید. این جاذبه تماشایی در پارک ملی جسپر قرار گرفته و محلی عالی برای فرار از گرمای تابستان است.

امکان شیرجه از صخره‌های اطراف دریاچه به درون آب‌های کریستالی آن نیز وجود دارد، البته برای این کار باید مهارت کافی داشته باشید.

Quarry Lake Park

زیبایی این دریاچه به حدی ست که بسیاری جشن عروسی خود را در سواحل آن برگزار می‌کنند. Quarry Lake Park در نزدیکی Canmore واقع شده و شنا در آب‌های زلال آن نیز مجاز می‌باشد. دریاچه با چمنزارهای سرسبز و قلل مرتفع پوشیده از برف محاصره شده است.

اگر قصد برنامه‌ریزی سفری یک روزه بمنظور فرار از گرمای این روزها و آبتنی را دارید حتما به Quarry Lake بروید.

Moraine Lake

مناظر تماشایی Moraine Lake دوستداران عکاسی را به این ناحیه می‌کشاند. آب‌های لاجوردی دریاچه در ترکیب با بازتاب تصویر قلل مرتفع و برف‌گرفته شما را مجذوب خواهد کرد.

بهترین زمان برای دیدار از آن بین ماه جون تا آگست است، زیرا یخچال‌های اطراف ذوب شده و طبیعت سبزتر از هر زمان دیگری خواهد بود. اعماق دریاچه پر است از تخته‌ سنگ‌های بزرگ که تابش نور خورشید بر روی آن‌ها Moraine Lake را رنگارنگ می‌کند.

Castle Falls

منطقه Castle Falls برای برنامه‌ریزی یک سفر گروهی در تابستان مقصدی عالی ست. آب‌های کریستالی و خنک آن شما را از آفتاب داغ نجات می‌دهد و خلوت بودن منطقه مزیت‌ دیگر آن بشمار می‌رود.

Lake Minnewanka

این دریاچه دیدنی از زیباترین جاذبه‌های آلبرتاست. اگرچه آب‌ Lake Minnewanka همچون دیگر دریاچه‌های راکی شفاف نیست اما مناظر تماشایی اطرافش را در کمتر جایی می‌توان پیدا کرد.

طول دریاچه Minnewanka حدود 21 کیلومتر  و عمق آن به 142 متر نیز می‌رسد (دومین دریاچه بزرگ راکی کانادا). امکان قایق‌سواری، کایاک‌سواری‌، ماهی‌گیری، پیاده‌روی و حتی شیرجه در سواحل صخره‌ای دریاچه وجود دارد.

Athabasca Falls

اگر اهل ماجراجویی هستید حتما به Athabasca Falls در نزدیکی پارک ملی جسپر بروید. Athabasca واژه‌ای بومی (زبان Cree) به معنای “علفزار یا نیزار” است. آب‌های سرازیر از آبشارهای آن حاصل ذوب یخ‌های یخچال کلمبیا می‌باشد.

Waterton Lakes

پهنه وسیع و آبی‌رنگ این دریاچه زیبا بخشی از تاریخ کشور کاناداست. پارک ملی Waterton Lakes بهترین محل برای بازیابی آرامش در دل مناظر تماشایی راکی می‌باشد. این منطقه به پاس Squire Charles Waterton، طبیعت‌شناس بریتانیایی، نامگذاری شده و در سال 1895 بعنوان چهارمین پارک ملی کانادا ثبت گشته است.

در سال 2017 آتش‌سوزی‌های گسترده موجب نابودی بخش وسیعی از پارک شد که همچنان به دستور Parks Canada بر روی عموم بسته هستند. با اینحال مناطق بسیاری برای بازدید وجود دارند.

Tunnel Mountain – Banff

این قله کوچک میان شهر بنف و چشمه‌ آب‌گرم قرار گرفته و مسیر دسترسی به آن 2.3 کیلومتر است. هرچند Tunnel تنها 300 متر ارتفاع دارد اما بر نواحی اطراف مشرف بوده و حین صعود می‌توانید از تماشای شهر و قلل اطراف لذت ببرید. بعلاوه نیازی به تجهیزات کوهنوردی هم نخواهید داشت.

در روزهای تابستان ازدحام جمعیت در مسیر صعود زیاد می‌شود، اما تماشای منظره پانوراما در بالای قله ارزش در صف ایستادن را دارد.

Jasper

از سال 2011 پارک ملی جسپر بعنوان Dark Sky Preserve ثبت گشته، زیرا در کمتر جای دیگر می‌توان تا این حد به آسمان شب و ستارگان نزدیک شد. این منطقه برای تماشای رویدادهای نجومی بسیار ایده‌آل است.

برگزاری فستیوال Jasper Dark Sky در ماه اکتبر فرصتی عالی برای شرکت در برنامه‌های جذاب نجومی است. گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای لذت بردن از زیبایی‌های پارک ملی جسپر به آلبرتا سفر می‌کنند، پس شما آن را از دست ندهید!

Peyto Lake

این دریاچه تماشایی در نزدیکی بزرگراه Icefields Parkways قرار دارد. با آب شدن یخچال‌ها در فصل تابستان دریاچه به رنگ فیروزه‌ای در می‌آید و یکی از بهترین مقصدها برای سفری یکروزه همراه با اعضای خانواده و دوستان محسوب می‌شود.

مسیرهای کوهنوردی بسیاری در اطراف دریاچه وجود دارند و مناظر دیدنی قلل اطراف و جنگل‌های سوزنی‌برگ سوژه عکاسی بازدیدکنندگان هستند.

کرونا همچنان یک تهدید جدی برای امنیت عمومی محسوب می‌شود و با وجود کاهش محدودیت‌ها در سرتاسر آلبرتا باید همچنان به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند بود.

حتما پیش از برنامه‌ریزی سفر از آمادگی خود مطمئن شوید. شما می‌توانید اطلاعات لازم را در Albertaparks.ca و AdventureSmart بیابید. هیچ اثری از خود در طبیعت بجای نگذارید، زباله‌ و لوازم خود را برگردانید، از مسیرهای علامت‌گذاری شده تردد کنید و به حیوانات وحشی غذا ندهید. دستورالعمل‌های Parks Canada  برای گردشگران در اینجا قابل مشاهده هستند. هنگام گرفتن عکس‌های سلفی مراقب پرتگاه‌ و نقاط پرشیب باشید.

منبع: Daily Hive