Tuesday, April 23, 2024
17.1 C
Calgary

بهترین پارک‌های ملی کانادا برای کمپینگ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا مملو از جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز بوده و در میان آن‌ها محوطه‌های کمپینگ بسیاری را خواهید یافت. لیست زیر توسط وبسایت Must Do Canada و با بررسی شاخص کمپینگ Canada National Parks تهیه شده است.

در ادامه با ده تا از بهترین پارک‌های ملی کانادا برای کمپینگ بیشتر آشنا می‌شویم.

  1. پارک ملی جسپر

پارک ملی جسپر بعنوان بهترین محل کمپینگ در کانادا شناخته می‌شود. در اینجا می‌توان به 11 محوطه اختصاصی برای کمپینگ رفت و در 39 مسیر اختصاصی به پیاده‌روی پرداخت. بعلاوه پارک جسپر جزو Dark Sky Preserve بوده و در طول شب آسمانش درخشان‌تر از هر جای دیگر است. Jasper National Park بیش از 11,000 کیلومتر مربع وسعت دارد و بزرگترین پارک ملی در کوهستان راکی آلبرتا می‌باشد.

  1. پارک ملی بنف

پارک ملی بنف دارای 12 محوطه اختصاصی کمپینگ، 94 مسیر اختصاصی پیاده‌روی بوده و بیش از 6,600 کیلومتر مربع وسعت دارد. Banff National Park در سال 1885 به ثبت رسیده و قدیمی‌ترین پارک ملی کانادا می‌باشد.

  1. پارک ملی Waterton Lakes

این پارک ملی تماشایی بیش از 500 کیلومتر مربع وسعت داشته و دارای 12 محوطه اختصاصی کمپینگ و 29 مسیر اختصاصی پیاده‌روی است.

  1. پارک ملی Prince Albert

این پارک در استان ساسکاچوان واقع شده در کنار مناظر خارق‌العاده و دشت‌های وسیع، دارای 20 محوطه اختصاصی کمپینگ و 25 مسیر اختصاصی پیاده‌روی می‌باشد. وسعت پارک ملی Prince Albert به 3,900 کیلومتر مربع می‌رسد.

  1. پارک ملی Yoho

پارک تماشایی Yoho در میان کوهستان راکی و در استان بریتیش‌کلمبیا قرار گرفته است. در پهنه 1,300 کیلومتر مربعی Yoho National Park می‌توان 9 محوطه اختصاصی کمپینگ و 22 مسیر اختصاصی پیاده‌روی را یافت.

  1. پارک ملی Riding Mountain

پارک ملی Riding Mountain در مانیتوبا و میان زمین‌های کشاورزی و چمنزارهای منطقه واقع شده است. در اینجا 6 محوطه اختصاصی کمپینگ و 56 مسیر اختصاصی پیاده‌روی وجود دارد و وسعت پارک نیز به 3,000 کیلومتر مربع می‌رسد. زیبایی‌های بی‌نظیر آن را در کمتر مکانی خواهید یافت، پس برای یکبار هم شده در آن چادر بزنید.

  1. پارک ملی Kootenay

وجود قلل مرتفع و باشکوه پارک ملی Kootenay در بریتیش‌کلمبیا را منحصربفرد کرده است. در این پارک تنها 3 محوطه اختصاصی کمپینگ وجود دارد اما در مقابل 30 مسیر پیاده‌روی دیدنی خواهید داشت که از میان مناظر باشکوه منطقه عبور می‌کنند. این پارک زیبا 1,400 کیلومتر مربع وسعت دارد.

  1. پارک ملی Glacier

پارک ملی Glacier در استان بریتیش‌کلمبیا با داشتن مناظر بدیع و کوهستانی در فصل تابستان پذیرای گردشگران و طبیعت‌دوستان بسیار است. قله‌های بلند و بخچال‌های بزرگ، 9 محوطه اختصاصی کمپینگ و 19 مسیر اختصاصی پیاده‌روی آن را، احاطه کرده‌اند. این پارک 1,300 کیلومتر مربع وسعت دارد.

  1. پارک ملی Bruce Peninsula

پارک ملی Bruce Peninsula کوچکترین عضو لیست می‌باشد و تنها 125 کیلومتر مربع وسعت دارد. البته به قول گفتنی “فلفل نبین چه ریزه”! مناظر بی‌نظیر و متنوع آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای طلوع و غروب خورشید تبدیل کرده است. این پارک تماشایی دارای 3 محوطه اختصاصی کمپینگ و 28 مسیر اختصاصی پیاده‌روی می‌باشد.

  1. پارک ملی Wood Buffalo

پارک زیبای Wood Buffalo بخاطر داشتن 3 محوطه اختصاصی کمپینگ و 9 مسیر اختصاصی پیاده‌روی خود در این لیست جای گرفته است. بعلاوه جزو مناطق Dark Sky Preserve بوده و می‌توان از آسمان شب Wood Buffalo نهایت لذت را برد. وسعت 45 هزار کیلومتر مربعی آن را به بزرگترین پارک ملی کانادا تبدیل کرده است.

منبع: Daily Hive