Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

تولید واکسن خوراکی کووید19 توسط محققان کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک خبر خوب برای افرادی که از سوزن می‌ترسند: در حال حاضر محققان کانادایی مشغول توسعه یک واکسن خوراکی کووید-19 هستند.

فناوری QuickStripTM که با همکاری شرکت فناوری Rapid Dose Therapeutics و دانشگاه McMaster تولید می‌شود همانند نوارهای تجزیه شدنی خوشبو کنندۀ دهان عمل می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهند هنگامی که این نوار داخل دهان یا زیر زبان قرار می‌گیرد به طور موثر پروتئین را به جریان خون منتقل می‌کند و باعث واکنش ایمنی بدن می‌شود.

محققان دریافته‌اند که پروتئین‌های موجود در QuickStrip در دمای 40 درجه سانتیگراد ثابت می‌مانند و مانند واکسن‌های کووید-19 نیاز به نگهداری در یخچال ندارند.

این فناوری می‌تواند در تحویل جهانی واکسن‌های کووید-19 و در بیماری‌های بی‌شمار دیگر تغییرات اساسی و انقلابی ایجاد کند.

به گفتۀ جیسون لوئیس، معاون ارشد Rapid Dose تعداد بی‌شماری از مردم جهان در دستیابی و توزیع درمان‌های مبتنی بر سوزن مانند واکسن‌های کووید-19 مشکل دارند.

فناوری QuickStrip عواملی که باعث طولانی‌تر شدن همه‌گیری می‌شوند را از میان می‌برد. این محصول نیازی به نگهداری در فضای سرد و همچنین پرسنل آموزش دیده ندارد، با هزینه کمی تهیه می‌شود و ترس از سوزن نیز دیگر وجود ندارد.

شرکت فناوری Rapid Dose و دانشگاه McMaster تحقیقات خود را در جولای 2020 آغاز کردند و در ماه گذشته مرحله اول مطالعات خود را به پایان رساندند.

مرحله دوم تحقیقات شامل پروتئین‌های سنبله‌ای واقعی کووید-19 می‌شود که توسط شورای تحقیقات ملی کانادا تهیه شده است.

محققان پروتئین‌های سنبله را با امید ایجاد پاسخ ایمنی نسبت به کووید-19 به QuickStrip تزریق می‌کنند.

به گفتۀ مارک آپسدل، مدیرعامل شرکت Rapid Dose، انتظار می‌رود نتایج اولیه طی چند ماه آینده حاصل شود، در آن زمان این شرکت فرایند تجاری سازی محصول را آغاز خواهد کرد.

دکتر مارک لارچه، رئیس ایمونولوژیست تحقیقات، معتقد است نتایج و داده‌های پیش بالینی این نوید را می‌دهند که QuickStrip می‌تواند درمانی موثر باشد. این فناوری همچنین می‌تواند جایگزین واکسن‌هایی باشد که برای محافظت در برابر SARS-CoV-2 مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

منبع: Dailyhive