Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

مرگ چندین تن از ساکنین کلونا به دلیل سقوط جرثقیل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پلیس منطقه سقوط جرثقیل در یک محوطه ساختمان‌سازی و کشته شدن چندین نفر از ساکنین را تأیید کرده است. این منطقه به دلیل ادامه تحقیقات تا اطلاع ثانوی تخلیه می‌شود.

به گفتۀ شرکت ساختمان‌سازی Mission Group خرابی فجیعی که صبح دوشنبه در ساعت 10:45 روی داد به دلیل سقوط جرثقیل در یکی از محوطه‌های ساختمان‌سازی این شرکت واقع در خیابان Bernard‌ بر روی ساختمان مجاور رخ داده است.

امدادگران به محل اعزام شدند و ساختمان به سرعت تخلیه شد. خدمات اورژانس بریتیش کلمبیا اعلام کرد سه بیمار با جراحات مختلف به بیمارستان منتقل شده‌اند.

بازرس آدام مک‌اینتاش در خصوص تعداد جانباختگان و مصدومان این حادثه اعلام کرد که هنوز برای تأیید تعداد مجروحان و کشته‌شدگان این حادثه زود است اما تا کنون یک کشته و یک مفقودی گزارش شده است.

به گفته جاناتان فریزن مدیرعامل Mission Group، جانباختگان این حادثه پیمانکار فرعی بودند و از کارمندان این شرکت نبوده‌اند. فریزن پس از ابزار ناراحتی گفت این افراد در محوطه‌های ساختمان‌سازی ما جانشان را از دست داده‌اند و برای ما مهم نیست بر اساس چه قراردادی با ما همکاری می‌کردند.

مقام قضایی Corners Service بریتیش کلمبیا و WorkSafeBC در حال انجام تحقیقات در مورد این حادثه هستند.

سخنگوی Mission Group در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدری با خانواده‌های آسیب‌دیده اعلام کرد برای حمایت از این افراد خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهند.

پلیس نیز مناطق St. Paul Street، Doyle Avenue، Bertram Street و Bernard Avenue را بسته است و از ساکنین منطقه خواسته از محل دور بمانند. این منطقه طبق بیانات پلیس تا پایان تحقیقات بسته خواهد بود. همچنین ورود انواع پهپاد به این منطقه ممنوع شده است.

هری بینز، وزیر کار استان در بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرد تمامی کارگران حق دارند یک محل کار امن و سالم داشته باشند و حتی یک مورد مصدومیت یا مرگ بیش از آن چیزی است که انتظارش را دارند. او با اشاره به این حادثه دلخراش گفت: «تمام تلاش ما این است از ایمنی تمامی کارگران اطمینان حاصل کنیم تا بتوانیم از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنیم.»

پلیس می‌گوید برق بیشتر قسمت‌های مرکز شهر مختل شده است.

کریستا راسینگ، یکی از ساکنین کلونا، در حال رانندگی در محل ساختمان‌سازی بود که جرثقیل سقوط کرد. او پس از اینکه متوجه شد جرثقیل کار نمی‌کند و در حال سقوط است به 911 زنگ زد. راسینگ می‌گوید مردم برای کمک می‌شتافتند و کارگران نیز مردم را از منطقه دور می‌کردند. گروه امداد و نجات نیز در عرض چند دقیقه در محل حاضر شد.

به دلیل وضعیت اضطراری محلی، دستور تخلیه چندین منطقه صادر شده است و یک مرکز عملیات اضطراری نیز راه‌اندازی شده است.

از ساکنین خواسته می‌شود به ارتش نجات در خیابان 1480 Sutherland Ave مراجعه کنند و افرادی که به دنبال شخصی هستند که ممکن است زخمی یا مفقود شده باشد، حتما به مرکز تفریحی پارکینسون واقع در 1700 Parkinson Way مراجعه کنند.

تا زمانی که وضعیت اضطراری خوانده شود، ساکنین اجازه بازگشت به خانه و محل کار خود را ندارند. تا هفت روز آینده وضعیت شهر اضطراری اعلام شده است.

 

 

منبع: cbc