Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

اهمیت ریاضیات در زندگی روزمره کودکان و نوجوانان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ریاضی در زندگی روزمره ما نقش مهمی دارد و همیشه در انجام کارها به کمک‌مان می‌آید. برای همین یادگیری آن در کودکی می‌تواند بر زندگی فرزندان‌مان تاثیری ماندگار داشته باشد.

موارد زیر فقط چند نمونه از کاربردهای ریاضی در کارهای روزانه ما هستند:

  • مدیریت پول
  • بالانس کردن هزینه‌ها و درآمدها
  • خرید با بهترین قیمت
  • آماده‌سازی غذا
  • محاسبه فواصل، زمان‌ها و هزینه‌های جابه‌جایی
  • محاسبه هزینه وام برای خریدهای خانه
  • نواختن موسیقی
  • باغبانی و منظره‌سازی
  • دوختن لباس
  • تغییر دکوراسیون خونه

والدین می‌توانند در سنین پایین به بچه‌ها کمک کنند تا اهمیت و کاربرد ریاضی در زندگی را درک کنند. گفتگو با بچه‌ها و تشویش آنها به استفاده از ریاضی خیلی مفید است. همچنین می‌توانید از فامیل و دوستان درباره کاربرد ریاضی بپرسید و موارد استفاده را به بچه‌ها بگویید.

درباره ارتباط واقعی ریاضی با دنیای واقعی به بچه‌ها بگویید و مثال‌هایی از کاربرد آن در کارهای روزانه خودتان برای‌شان بزنید. وقتی بچه‌ها با این موارد آشنا شوند احتمال اینکه ریاضی را بفهمند و ارزشش را درک کنند بیشتر می‌شود.

فراموش نکنید که بچه‌ها بیش از هر کس از والدین خود تاثیر می‌پذیرند و توصیه به یادگیری ریاضی هم استثنا نیست.

مثال‌های ریاضی در زندگی روزمره

مدیریت پول

بچه‌ها در کلاس ریاضی با جبر آشنا می‌شوند که به آنها در مدیریت مالی کمک می‌کند. یکی از مهمترین مهارت‌های زندگی محاسبه نرخ سود بانکی و بهرهٔ مرکب وام‌ها است. بچه‌ها با دانستن ریاضی می‌توانید ثروت و سپرده‌های بانکی خود را بهتر مدیریت و البته بهترین بانک را انتخاب کنند. همچنین در انتخاب بهترین کارت‌های اعتباری جلو می‌افتند و راه‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری پیدا می‌کنند.

ورزش‌های تفریحی

هندسه و مثلثات به نوجوان‌ها کمک می‌کنند تا مهارت‌های ورزشی خود را بهبود دهند. همچنین بهترین روش ضربه زدن به توپ، پرتاب بسکتبال، یا دویدن پیرامون میدان را پیدا می‌کنند.

دکوراسیون و تغییرات در خانه

اندازه‌گیری مساحت و فواصل در خانه می‌تواند برای مشارکت در دکوراسیون خانه به کمک بچه‌ها بیاید تا مقدار رنگ مورد نیاز برای رنگ‌آمیزی دیوارها را محاسبه کنند، برای نصب کاشی‌های جدید در دستشویی یا آشپزخانه بهترین چینش را داشته باشند یا اگر بخواهید ایوان را بازسازی کنید بچه‌ها می‌توانند مقدار چوب مورد نیاز را برای‌تان محاسبه کنند.

آشپزی

ما در آشپزی هم از ریاضی استفاده می‌کنیم، برای مثال وقتی بخواهیم یک دستور آشپزی را برای جمعیت بیشتری استفاده کنیم، تمام پیمانه‌ها و وزن مواد غذای با محاسبه به دست می‌آید. دانستن روش محاسبهٔ کسری از یک پیمانه خیلی مواقع به کار می‌آید تا غذایی بیش از مصرفمان نپزیم.

خریدهای خانه

نوجوان‌ها از ریاضی برای خرید چیزهای زیادی کمک خواهند گرفت. وقتی یک کامپیوتر جدید می‌خرید، فرزندتان می‌تواند با محاسبه قیمت و قدرت پردازشی کامپیوتر، انتخاب بهتری داشته باشد. یا وقتی نوشابه می‌خرید، مقایسه قیمت بسته‌های ۲ لیتری با پک‌های ۱۲ یا ۲۴ تایی، بهترین ارزش خرید را به شما نشان می‌دهد. فروشگاه‌ها اغلب برای نمایش تخفیف‌ها از درصد استفاده می‌کنند که باید بتوان آنها را درست حساب.

ریاضی جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی ست و در زندگی روزمره ما تنیده شده، طوری که گاهی حتی حضورش را فراموش می‌کنیم، ولی اهمیتش انکارناپذیر است.

تدریس خصوصی

در شیوه Mathnasium of Southland امکان آموزش خصوصی وجود دارد. آموزگاران حرفه‌ای بصورت حضوری آموزش‌های لازم را به دانش آموز داده و او را راهنمایی‌ می‌کنند. شما می‌توانید با تیم آموزش مشورت کرده و بهترین گزینه را برای دانش آموز خود انتخاب کنید. آموزش خصوصی بصورت مجازی و حضوری ارائه می‌شود.

آموزشگاه ریاضی حضوری و آنلاین Mathnasium of Southland با مدیریت آقای دکتر محسن شبیب

منبع: NIU