Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

آمازون شایعه پشتیبانی از بیت‌کوین را رد کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آمازون به سرعت شایعه پذیرش رمزارزها از جمله بیتکوین برای پرداخت‌ها در فروشگاه آنلاینش را رد کرد. سخنگوی این شرکت گفت که قطعا تا پایان ۲۰۲۱ چنین اتفاقی نخواهد افتاد و آب سردی ریخت بر قیمت بیتکوین که دیروز در اثر این شایعه ۱۴٪ رشد کرده بود.

به گزارش رویترز و به نقل از سخنگوی این شرکت، آمازون به صنعت رمزنگاری علاقمند است اما هنوز برنامه خاصی برای پرداخت دیجیتال ندارد: «با وجود علاقه ما به این فضا، حدس و گمان‌های پیرامون برنامه‌های خاص ما برای ارزهای رمزپایه حقیقت ندارد.»

سخنگوی آمازون تحقیقات این شرکت در خصوص پرداخت‌های رمزنگاری را انکار نکرد و افزود: «ما به خاطر مشتریان آمازون بر روی این موضوع متمرکز هستیم.»

در 22 جولای، آمازون یک پست شغلی را برای ارز دیجیتال و بلاک‌چین منتشر کرد. چهار روز بعد روزنامه London’s City AM با استناد به یک “منبع داخلی” که مدعی بود آمازون بدون شک آماده حمایت از پرداخت‌های بیت‌کوین و راه‌اندازی یک رمز است، یک مقاله منتشر کرد.

وو بلاکچین، رسانه رمزنگاری چینی، شایعاتی که در خصوص برنامه آمازون برای حمایت از پرداخت‌های رمزنگاری شده بود را ناشی از اتفاقات روز دوشنبه بازار دانست که در طی آن قیمت بیت‌کوین در کمتر از سه ساعت چیزی حدود 15% افزایش یافت.

وو در توئیتی در تاریخ 26 جولای بیان کرد: «بیت‌کوین در یک ساعت 12٪ افزایش پیدا کرد. مشخص است که قیمت بیت‌کوین پس از انتشار شایعه در مورد آمازون در جامعه چین شروع به افزایش کرده است.»

پس از اینکه آمازون اعلام کرد اطلاعات اخیر در خصوص بیت‌کوین شایعه است قیمت این رمزارز کاهش پیدا کرد. بر اساس گزارش CoinGecko بیت‌کوین در زمان نگارش این گزارش 4.4٪ در 24 ساعت گذشته با 36770 دلار معامله می‌شد.

منبع: cointelegraph