Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

هشدار موج گرما برای مترو ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان Environment Canada درباره ورود موج گرما به مترو ونکوور در نیمه پایانی هفته هشدار داد.

آژانس هواشناسی فدرال این اطلاعیه را راس ساعت 5:26 عصر روز دوشنبه منتشر کرد. بر این اساس با ورود یک توده پرفشار به سواحل جنوبی استان باید منتظر افزایش دما در این نواحی باشیم.

در این اطلاعیه آمده: بالاترین دماها از روز پنجشنبه تا شنبه ثبت می‌شوند و انتظار می‌رود شدت گرما در Fraser Valley، منطقه Sea to Sky  و نواحی داخلی Vancouver Island بیشتر باشد.

بر این اساس در مترو ونکوور دمای ساعات روز بین 3 تا 5 درجه سانتی‌گراد نسبت به سه‌شنبه افزایش می‌یابد و دمای ایستگاه فرودگاه بین‌المللی ونکوور در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه بترتیب 26، 27 و 25 درجه سانتی‌گراد است. در نواحی داخلی‌ چون برنابی، Coquitlam، Port Coquitlam، eastern Surrey و Langley نیز دمای هوا به بالای 30 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

دمای هوا در ساعات شب دو رقمی خواهد بود.

پیش از این موج گرمای تاریخی موجب مرگ تعدادی از شهروندان در این نواحی شد. از این رو مقامات استانی از مردم خواسته‌اند در روزهای پایانی هفته از گرما دوری کنند، به مکان‌های خنک بروند، آب کافی بنوشند و مراقبت بروز علائم گرمازدگی باشند. از جمله این علائم می‌توان به تورم پوست، خارش پوست، حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، خستگی، گرفتگی عضلات، تعرق شدید و رنگ‌پریدگی پوست اشاره کرد.

احتمال بروز گرمازدگی در کودکان، افراد سالمند، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های مزمن و کسانی که در فضاهای باز کار می‌کنند، بیش از سایرین است.

بین 25 جون تا 1 جولای 2021 در مجموع 808 مورد مرگ در بریتیش‌کلمبیا گزارش شده که اکثر آن‌ها به خاطر موج گرما بوده‌اند. برای مقایسه، سال 2020 و در بازه زمانی مشابه تنها 232 مورد مرگ در استان ثبت شده بود. موج گرمای اخیر رکوردهای دمایی را جابجا کرد و دما در برخی نقاط تا 50 درجه سانتی‌گراد هم بالا رفت!

منبع: Daily Hive