Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

هشدار گرمای شدید در سراسر آلبرتا؛ دما تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همزمان با اینکه انتظار می‌رود دمای هوا تا آخر هفته همچنان بالا بماند، به مردم آلبرتا هشدار داده شده تا برای موج گرمای دیگری که در پیش‌رو ست آمادگی داشته باشند.

سازمان محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا برای اکثر نقاط استان هشدار صادر کرده و در خصوص رسیدن دمای روز، به ۲۹ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد، در آخر هفته به مردم سراسر آلبرتا اطلاع داده است.

خوشبختانه، دمای هوا در طول شب‌ها تغییر می‌کند و پیش‌بینی می‌شود بین 14 تا 20 درجه سانتی‌گراد باشد.

محیط زیست کانادا در مورد هشدار اخیر خود توضیح داده: «این هشدار به دلیل جلوگیری از خطر گرمازدگی و خستگی مفرط صورت گرفته است، به مردم توصیه می‌شود مقدار زیادی آب بنوشند و در صورت امکان از گرما دوری کنند.»

امواج گرمای تابستان امسال رکورد دما را شکستند و به زیرساخت‌ها آسیب جدی رساندند. این امواج باعث ایجاد فشار سنگین بر سیستم برق‌رسانی شهرها شده‌اند و فشار غیرقابل تحملی را هم به کارکنان اورژانس وارد کرده‌اند.

شهرداری ادمونتون بخش خدماتی خود که با تغییرات آب و هوایی مرتبط است را با هدف حفظ سلامتی افراد آسیب‌پذیر شهر در هنگام گرمای شدید فعال کرده است. مراکز تفریحی که در اطراف شهر قرار دارند نیز به مردم اجازه خواهند داد برای خنک شدن وارد ساختمان‌ها شوند و حتی به آنها بطری آب نیز داده می‌شود.

در ضمن بخشهایی از استان، از جمله پارک ملی بنف و پارک ملی جسپر، همچنان تحت هشدار ویژه کیفیت هوا نیز قرار دارند.

دود ناشی از صدها آتش‌سوزی در بریتیش کلمبیا و شمال غربی ایالات متحده

با وجود اینکه انتظار می‌رود از میزان خطر آتش‌سوزی در بسیاری از مناطق استان تا آخر هفته کاسته شود، اما محیط زیست کانادا هشدار می‌دهد که کیفیت هوا و میدان دید می‌تواند در طول روز به طور مشهودی تغییر کند. دود ناشی از ذرات و گازهای ترکیب شده می‌تواند برای سلامتی انسان و حیوانات بسیار خطرناک باشد.

می‌توانید هشدارهای فعلی هواشناسی را اینجا پیدا کنید.

منبع: Cbc