Friday, April 19, 2024
-1.2 C
Calgary

آتش‌سوزی‌های بریتیش‌کلمبیا؛ تخلیه نواحی مختلف و افزایش غلظت دود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همزمان با شدت گرفتن آتش‌سوزی‌های بریتیش‌کلمبیا دودی غلیط مناطق گوناگون ازجمله Kootenays و Okanagan و سواحل مترو ونکوور را فرا گرفته است.

در ابتدای هفته Environment and Climate Change Canada اطلاعیه‌ای ویژه درباره کاهش کیفیت هوا در بخش‌هایی از مترو ونکوور و Fraser Valley صادر کرد. بر این اساس میزان ازن بخاطر موج گرما از مقادیر مجاز فراتر رفته و دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها همچنان به سمت غرب پیشروی می‌کند.

درک لی، کارشناس هواشناسی فدرال، در گفت‌وگو با CBC News می‌گوید: «هم‌اکنون در اکثر نواحی استان شاخص Air Quality Health به عدد 10 رسیده که رقمی بسیار بالاست. ما همچنان مشغول بررسی وضعیت و رصد حرکت دود هستیم.»

بگفته این سازمان با وزیدن باد در روز دوشنبه شرایط در نواحی ساحلی اندکی بهتر خواهد شد.

ذرات موجود در دود برای افراد مُسن، کودکان و کسانی که بیماری‌ زمینه‌ای دارند بسیار خطرناک و مرگبار است.

افزایش تعداد آتش‌سوزی‌ها

روز شنبه میزان آلودگی هوا در Trail, B.C. به 43 برابر حد مجاز رسید و آلودگی Kelowna نیز 27 برابر حد مجاز گزارش شد. بگفته Environment and Climate Change Canada هنوز تا بهبود شرایط فاصله داریم اما وزش باد در سواحل جنوبی می‌تواند از شدت آلودگی‌ها بکاهد.

هم‌اکنون بیش از 243 مورد آتش‌سوزی فعال در استان وجود دارد که در مقایسه با هفته گذشته 60 مورد بیشتر است. منطقه Kamloops بیش از سایرین درگیر آتش می‌باشد.

از ابتدای امسال 4,780 کیلومتر مربع از نواحی جنگلی بریتیش‌کلمبیا در آتش‌ سوخته که به نسبت میانگین ده ساله 38 درصد بیشتر است.

بگفته کارشناسان بیشتر حریق‌ها، مخصوصا طی روزهای اخیر، بخاطر برخورد صاعقه شروع شده‌اند.

تخلیه منازل مسکونی

هم‌اکنون حدود 60 دستور تخلیه برای نواحی گوناگون استان صادر شده است. عصر شنبه دستور تخلیه منازل Queest Village و Pete Martin Bay که در فاصله 35 کیلومتری شمال منطقه Sicamous قرار دارند، صادر شد. حریق غیرقابل کنترل Crazy Creek Gorge این نواحی را تهدید می‌کند.

همچنین روز شنبه حرکت حریق Garrison Lake باعث شد تا دستور تخلیه Okanagan Similkameen صادر شود. این آتش‌سوزی خارج از کنترل در 33 کیلومتری جنوب‌غربی Princeton زبانه می‌کشد.

کلیه شهروندانی که بخاطر دستور تخلیه مجبور به ترک خانه شده‌اند می‌توانند با مراجعه به وبسایت Emergency Management B.C. از امکانات اقامتی و رفاهی در محل سکونت خود بهره‌مند شوند. همچنین از آن‌ها خواسته شده تا فارغ از آنکه به مراکز اقامتی مراجعه می‌کنند یا نه، در وبسایت Emergency Support Services ثبت‌نام نمایند.

منبع: CBC News