Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

مخالفت دولت فدرال با درخواست آلبرتا برای مجاز شدن حمل اسپری فلفل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال در پاسخ به درخواست دولت آلبرتا می‌گوید: افزایش دسترسی به سلاح‌های ممنوعه راه‌حل مشکلات نیست.

دولت فدرال درخواست آلبرتا مبنی بر اصلاح قانون مجازات در خصوص حمل اسپری فلفل برای دفاع شخصی را رد کرد.

دو هفته قبل کیسی مادو وزیر دادگستری استان با ارسال نامه‌ای به همتای خود و وزیر امنیت عمومی اعلام کرد که قربانیان خشونت‌های نفرت‌محور اخیر این استان می‌توانند از حمل اسپری فلفل سود ببرند. مادو در این نامه از اتاوا درخواست کرد برای افرادی که به جرایم نفرت‌محور محکوم شده‌اند یک حداقل مجازات قطعی را تعیین کند.

اسپری فلفل امروزه غیرقانونی است و استفاده از آن می‌تواند منجر به اتهامات جنایی شود.

دیوید لمتتی وزیر دادگستری فدرال و بیل بلر وزیر امنیت عمومی در یک بیانیه مشترک به در خواست کیسی مادو پاسخ دادند، با وجود اینکه دولت همیشه از قربانیان جرم‌های نفرت‌محور حمایت می‌کند، اما به نظر دولت فدرال تغییرات درخواست شده در قانون کیفری امکان‌پذیر نیست. آنها می‌گویند:

«ما باید به این موضوع توجه کنیم که تمامی سلاح‌های ممنوعه به دلایلی ممنوع شده‌اند، زیرا هنگامی که این سلاح‌ها به دست افراد نامناسب بیفتند برای دیگران بسیار خطرناک خواهند بود. افزایش دسترسی به سلاح‌های ممنوعه پاسخ به مشکلات اخیر نیست و در واقع می‌تواند منجر به خشونت بیشتری گردد.»

«ما باید مسائلی همچون سلامت روانی و اعتیاد را به صورت زنجیروار مورد هدف قرار دهیم و برایشان راه‌حل پیشگیرانه و در صورت لزوم جزایی در پیش بگیریم.»

این دو وزیر در ادامه افزودند افزایش مجازات موجب کاهش جرایم نفرت‌محور نمی‌گردد بلکه می‌تواند عواقب ناخواسته‌ای را همراه داشته باشد.

مادو در بیانیه‌ای که از طریق ایمیل منتشر کرده، نوشته دولت فدرال به جای قربانیان از جنایتکاران حمایت می‌کند. وی دولت فدرال را متهم به بازی با کلمات کرد و اقدامات آنان را ضعیف خواند.

مادو معتقد است دولت یک راه‌حل واقعی برای متوقف کردن جنایات ندارد و ترجیح می‌دهد آلبرتایی‌ها در طول روز در برابر حملات و جنایت‌های احتمالی دست خالی و بی‌دفاع باشند.

روز دوشنبه، بلر اعلام کرد دولت برای حمایت از جوامعی که در معرض جنایات نفرت‌محور هستند در 150 پروژه‌ امنیتی به مبلغ 6میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

گروه‌هایی همچون مراکز اجتماعی، موسسات آموزشی و مراکز مذهبی می‌توانند برای دریافت این بودجه در سال آینده درخواست کنند.

منبع: Cbc