Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

یک استارتاپ کانادایی در فضا بیلبورد تبلیغاتی نصب می‌کند!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک استارتاپ کانادایی قصد دارد با همکاری شرکت SpaceX بیلبوردی دیجیتال در مدار زمین قرار دهند.

بگفته ساموئل راید، مدیرعامل و بنیان‌گذار Geometric Energy Corporation (GEC)، شرکت او می‌خواهد با همکاری SpaceX ماهواره‌ای تبلیغاتی بنام Cube Sat را به مدار زمین بفرستد. این ماهواره دارای نمایشگری بسیار بزرگ است که می‌توان آن را به دیگران کرایه داد.

راید در گفت‌وگو با Insider می‌گوید: «شرکت‌ها و اشخاص حقیقی می‌توانند لوگو و آثار هنری و شخصی خود را روی آن نمایش دهند. حتی امکان رقابت میان شرکت‌هایی چون کوکاکولا و پپسی برای نمایش لوگو و تبلیغ وجود دارد.»

البته فرایند اجاره بیلبورد فضایی پیچیده و در عین حال جالب است. هرکس می‌تواند این بیلبورد را کرایه کند، اما برای این کار باید پیشنهادی بالاتر از سایرین ارائه دهد.

او در ادامه افزود: «ما تلاش خواهیم کرد این فرایند کاملا منصفانه و آزاد باشد. با اینحال امیدوارم مردم پول خود را برای اجاره آن هدر نداده و پیغام‌های نامناسب نمایش ندهند.»

البته هزینه بیلبورد همینجا تمام نشده و می‌‎توانید با خرید پنج ارز دیجیتال (کریپتوکارنسی) به تنظیم آن بپردازید: Gamma برای تغییر میزان روشنایی نمایشگر؛ Kappa برای تغییر رنگ؛ Beta برای تغییر موقعیت تصویر در محور X؛ Rhoe برای تغییر موقعیت تصویر روی محور Y؛ Xi برای افزایش مدت زمان نمایش تبلیغ.

امکان تبدیل دیگر کریپتوها به این پنج ارز عم وجود دارد و بگفته راید این کمپانی در تلاش است تا Dogecoin را تبدیل به ارز اصلی برای این مبادلات کند.

شرکت SpaceX هنوز درباره این همکاری اظهارنظر نکرده و از اینرو احتمال عملی نشدن این پروژه‌ وجود دارد. با اینحال در صورت موفقیت باید آن را اقدامی اساسی و تاریخی در صدور ارزش‌های سرمایه‌داری به فضا و کهکشان‌ها دانست.

منبع: Futurism