Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

معامله‌گر نوجوان بیتکوین در برزیل به قتل رسید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک معامله‌گر نوجوان بیتکوین که ثروت خودش را در اینستاگرام به رخ می‌کشید و به زندگی لوکسش می‌بالید، پشت فرمان پورشه باکسترش در برزیل به رگبار بسته شد و جان باخت.

افراد مسلح در شهر سائو پدرو دی آلدیا، آقای وِسلی پسانو سانتارمِ ۱۹ ساله را به گلوله بستند و از محل گریختند.

ویدیوهای منتشره پس از حادثه، وِسلی را در حالی نشان می‌دهند که پشت فرمان خودرویش خون از دست داده و جان می‌دهد. در ویدیوها نشانه برخورد گلوله با سر و گردن او وجود دارد.

این قتل شوکه‌آور پس از آن رخ می‌دهد که گروه‌های خلافکار برزیلی به تازگی معامله‌گرها و اینفلوئنسرهای بیتکون را که در اینستاگرام به خودنمایی می‌پردازند و ثروتشان را به رخ مردم می‌کشند، هدف حملات خود قرار داده‌اند.

وِسلی با اینکه تنها ۱۹ سال داشت ولی ثروتش را در ۳ سال اخیر به دست آورده بود و سبک زندگی لوکسش را در صفحه اینستاگرام خود با ۱۳۳,۰۰۰ دنبال‌کننده و در کانال یوتوبش با ۱۵,۶۰۰ مشترک، به دنیا نشان می‌داد و توصیه‌هایی درباره معاملهٔ کریپتوکارنسی‌ها هم به مردم می‌داد.

آخرین پست اینستاگرام او را در زیر می‌بینید که به پورشه قرمزش تکیه داده است.

Crypto murder brazil 02 jpg

وِسلی در زمان حمله داشت بر سر قرار خود با آرایشگرش می‌رفت. شاهدان عینی می‌گویند قاتلین با یک فولکس‌واگن Voyage بر سر راه وِسلی ظاهر شدند. یک فرد دیگر هم در این حمله مجروح شده است.

Crypto murder brazil 03 jpg

متخصصین بر این باورند که ۸٪ از مردم ممکن است به خاطر چیزهایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، در معرض خطر سرقت یا حوادث بدتر قرار بگیرند.

پارسال هم کِیران همیلتون، معامله‌گر بازار بیتکوین در خانه‌اش در منچستر (انگلیس) مورد سوء قصد قرار گرفت و با چاقو مجروح شد.

پلیس می‌گوید افرادی که به تازگی با رشد رمزارزها به ثروت رسیده‌اند و بی‌محابا سبک زندگی مجلل خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، در معرض انواع تهدیدها هستند و عملا خودشان را در معرض توجه تبهکاران می‌گذارند.

منبع: NY Post