Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

بارش آخر هفته و ادامه موج گرما در بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بارش سبک آخرهفته باعث استراحت کوتاه‌مدت آتش‌نشانان در خطوط مقدم آتش‌سوزی‌های استان بریتیش کلمبیا شد، اما پیش‌بینی می‌شود شرایط گرم و خشک از نیمهٔ هفته دوباره کار آنها را سخت کند.

روز یکشنبه ۲۷۹ مورد آتش‌سوزی در سراسر استان گزارش شد که آتش‌نشانی استان به ۳۱ منقطه آن رسیدگی کرد. اکثر آتش‌سوزی‌ها در مناطق داخلی استان رخ داده است، به خصوص در منطقه‌ای که مرکز آتش‌نشانی Kamloops  به آن خدمات‌رسانی می‌کند که شامل آتش‌سوزی White Rock Lake بین Kamloops و Vernon می‌شود.

آتش‌سوزی که روز شنبه در منطقه Monte Lake بریتیش کلمبیا رخ داده بود باعث بارش خاکستر در شهر Vernon شد، اما به گفته فارست تاور مسئول اطلاعات آتش‌نشانی بارش باران در طول شب آثار دود و دوده ناشی از آتشی‌سوزی را کاهش داده است.

بر اساس گزارش تاور، آتش‌سوزی در تمام جبهه‌های White Rock Lake در حال انتشار است و وسعت آتش‌سوزی حدود 550 کیلومتر مربع تخمین زده می‌شود. باران روز شنبه باعث لغو هشدار تخلیه‌ای شد که شهرداری شهر Vernon یک روز قبل برای کل منطقه صادر کرده بود. به گفته ویکتور کامینگ شهردار Vernon ساکنین شهر از بارش باران خوشحال هستند و وضعیت شهر از روز جمعه بهتر است.

شهرداری شهر Armstrong در بریتیش کلمبیا نیز هشدار تخلیه را مانند Kalmpoos برای مناطق Campell Creek و Dallas و Barnhartvale لغو کرد. همچنین روز یکشنبه، منطقه Okanagan-Similkameen دستور تخلیه خانه‌ها را به هشدار تخلیه در منطقه NK’Mip Creek کاهش داد.

با وجود بارش باران، اداره آتش‌نشانی در خصوص موج جدید گرما در هفته آینده خبر داد.

تاور معتقد است در آخر هفته شاهد آتش‌سوزی‌های بسیار جدی خواهیم بود. در همین حال، خدمات آتش‌نشانی بریتیش کلمبیا محدودیت‌های جدیدی را برای آتش‌سوزی Garrison Lake در 33 کیلومتری جنوب غربی Princeton وضع کرد. این آتش‌سوزی کنترل نشده به مساحت 120 کیلومتر مربع در منطقه Garrison Lake در نزدیکی Manning Park مشاهده می‌شود. هیچ کس غیر از ساکنین و کشاورزان منطقه اجازه ورود به محل را ندارند.

در سراسر بریتیش کلمبیا چیزی حدود 6,902 ملک در دستور تخلیه قرار دارند و 36,000 ملک نیز هشدار تخلیه گرفته‌اند.

مایک فارنورث وزیر امنیت عمومی در اوایل هفته گفت اشخاصی که به دستورات تخلیه بی‌توجهی نشان می‌دهند، آگاهانه نیروهای آتش‌نشانی را در معرض خطر قرار می‌دهند.

طبق گفتهٔ تاور ساکنان Monte Lake و دیگر جوامعی که دچار آسیب جدی شده‌اند، مانند Parker Cove ،هنوز باید منتظر ارزیابی خسارات وارد شده به املاک خود باشند. میزان خسارات کلی وارد شده به منطقه هنوز نامشخص است، اما یکی از ساکنین می‌گوید در هنگام فرار شاهد سوختن یکی از خانه‌های همسایگان بوده است.

در حالی که باد شدید برای آتش‌نشانان بریتیش کلمبیا مشکلات جدی ایجاد کرده بود، بارش شبانه و شرایط جوی خنک‌تر نشان از آب و هوای مطلوب‌تری برای استان دارد.

امسال چیزی حدود 6،377 کیلومتر مربع در آتش سوخت و انتظار می‌رود آتش‌سوزی‌ها تا سپتامبر ادامه پیدا کند.

هر ملکی که تحت دستور تخلیه قرار گیرد باید فوراً تخلیه شود. به همین منظور مراکز تخلیه در سراسر استان برپا شده است تا اشخاصی که به دلیل آتش‌سوزی مجبور به تخلیه ملک خود شده‌اند به این مکان‌ها مراجعه کنند.

منبع: Cbc