Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

نگرانی پزشکان آلبرتا درباره کاهش بیشتر محدودیت‌های کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جیسون کنی بار دیگر تاکید کرده که با وجود افزایش نگرانی‌ها درباره تصمیم آلبرتا برای کاستن بیشتر از محدودیت‌های کووید-19، دولت او بازگشت به وضعیت پیش از پاندمی را اجرا می‌کند.

روز دوشنبه انجمن پزشکی آلبرتا نگرانی خود درباره تصمیم دولت استانی برای حدف امکانات تست و ردیابی بیماران را با ارسال نامه‌ای به کنی اعلام کرد. همچنین آن‌ها برنامه دولت برای لغو قرنطینه اجباری افراد دارای تست مثبت کرونا از 16 آگست را اشتباه خواندند.

بگفته آن‌ها هیچگونه شواهد علمی در تایید این تصمیم، همزمان با افزایش موارد ابتلا و شیوع گونه بسیار مسری دلتا، وجود ندارد.

نخست‌وزیر کنی در واکنش به این نامه اظهار داشت که دولت بر مبنای پیشنهادات دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت آلبرتا تصمیم‌ می‌گیرد.

او در ادامه گفت: «مشخصا در زمینه نحوه مواجهه با چالش کووید-19 دیدگاه‌ها متفاوت است. ما پذیرفته‌ایم که پیشنهاد رئیس سازمان بهداشت را که بر مبنای پژوهش‌ مسئولان بهداشت عمومی و حقایق جهانی جدید گرفته شده، بدون هیچ تغییری اجرا کنیم. آن‌ها تاثیر مثبت واکسیناسیون در کاهش شیوع ویروس را نیز لحاظ کرده‌اند.»

به این ترتیب اگر با افراد دارای تست مثبت در تماس نزدیک باشید دیگر ملزم به قرنطینه نخواهید بود و در سیستم ردیابی بیماران هم نمایش داده نمی‌شوید. از تاریخ 16 آگست نیز مبتلایان لازم نیست خود را قرنطینه کنند.

در حال حاضر آلبرتا بیشترین موارد فعال بیماری در کانادا را دارد و در جایگاهی بالاتر از بریتیش‌کلمبیا قرار گرفته است.

طی سه روز گذشته 1,017 مبتلای جدید کووید-19 در استان شناسایی شده و تعداد بیماران فعال به 3,380 نفر رسیده است. این درحالی ست که امکانات تست در اختیار کسانی که علائم بیماری دارند یا با بیمار در تماس بودند، قرار نمی‌گیرد.

همزمان آمار بستری بیماران طی سه روز گذشته 16 مورد افزایش یافته و 129 آلبرتایی در مراکز درمانی بستری هستند. 26 بیمار نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه تحت درمانند.

این گروه از پزشکان معتقدند که کودکان و خانواده‌ها، مخصوصا خانواده کادر درمان، اقلیت‌های نژادی و گروه‌های کم‌درآمد، بیش از دیگران در خطر ابتلا به ویروس هستند و استراتژی جدید آن‌ها را شدیدا آسیب‌پذیر می‌کند.

در این نامه آمده: هیچگونه دلیل قانع‌کننده‌ای برای برداشتن محدودیت‌ها در زمان آغاز موج چهارم پاندمی وجود ندارد. همچنین سال تحصیلی جدید نزدیک است و کاهش توان شناسایی بیماران می‌تواند شیوع گسترده COVID-19 در میان جمعیت واکسینه نشده آلبرتا و کودکان را در پی داشته باشد.

تاکنون تنها 56.5 درصد از کل جمعیت آلبرتا در برابر کرونا واکسینه شده‌اند. این گروه با استناد به این رقم اظهار داشت که نرخ ایمنی جمعی به هیچ عنوان کافی نبوده و نمی‌توان با توجه به آن محدودیت‌ها را برداشت.

آن‌ها با تاکید بر عوارض بلندمدت COVID در کودکان از احتمال بروز بیماری‌های جدی چون سندرم عفونت چند سیستمی یا ذات‌الریه شدید COVID-19 ابراز نگرانی کردند.

این گروه از پزشکان از دولت خواسته‌اند تا با حفظ محدودیت‌ و مقررات بهداشت عمومی تا زمان واکسیناسیون حداقل 85 درصد از جعیت آلبرتا و رسیدن به ایمنی جمعی موافقت کند. در غیر اینصورت دولت در مسئولیت خود برای حفظ جان کسانی‌ که شاید نتوانند از خودشان دفاع و محافظت کنند کوتاهی کرده است.

روز دوشنبه حزب NDP نیز خواستار تقویت حمایت‌های دولت استانی از دانشجویان تحصیلات عالی شد، زیرا نرخ واکسیناسیون در این گروه سنی پایین‌تر است. آن‌ها از دولت خواسته‌اند با توزیع امکانات تست و تجهیزات محافظتی میان دانشجویان، استانید و کارکنان و راه‌اندازی کلینیک‌های واکسیناسیون در تمام موسسات آموزشی، برای ماه سپتامبر و آغاز ترم جدید تحصیلی آماده شوند.

منبع: The Globe and Mail