Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

مدیرکل بهداشت انتاریو: 7 یا 10 روز دیگر محدودیت‌های کووید-19 کاهش می‌یابد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته دکتر مور، مدیرکل بهداشت اونتاریو، با توجه به کاهش سرعت واکسیناسیون و افزایش تعداد موارد ابتلا، انتاریو 7 تا 10 روز دیگر با کاهش بیشتر محدودیت‌های کووید-19 فاصله دارد.

وی در ادامه افزود: «با رسم الگوی شیوع در چند ماه آینده، میزان عفونت روزانه که تقریباً در دو هفته گذشته دو برابر افزایش یافته و به طور متوسط به 306 نفر در روز رسیده است، ما در پاییز با گسترش این بیماری روبه‌رو خواهیم بود. مگر اینکه افراد بیشتری در برابر سویه دلتا واکسینه شوند.»

وی علت افزایش موارد اخیر ابتلا را کاهش محدودیت‌ها در ماه گذشته دانست. اجازه بازگشایی سالن‌های ورزشی، سینما و رستوران‌های فضای سرپوشیده بود و همچنین تعطیلات آخرهفته ماه آگوست که مردم مراقبت از خود را رها کردند، در شیوع این بیماری تأثیرگذار بوده‌اند. همچنین اکثر مبتلایان جدید از بین افرادی‌اند که هنوز واکسینه نشده‌اند.

انتاریو در حالی 75% از محدودیت‌های کووید-19 را لغو کرد که چیزی حدود 72% از افراد 12 ساله و بالاتر واکسینه شده بودند. برای مثال در حال حاضر ظرفیت سالن‌های ورزشی به 50% محدود شده است.

دکتر مور انتظار دارد افراد جوانتر در گروه‌های سنی پایین‌تر بیشترین میزان واکسن را دریافت کنند ولی همزمان واکسیناسیون اجباری و گذرنامه واکسن را رد می‌کند. کریستین الیوت، وزیر بهداشت، نیز در جریان اعلام کمک مالی بیمارستان در Collingwood به همین موضوع اشاره کرد.

الیوت به خبرنگاران گفت: «ما مردم را مجبور به دریافت واکسن نمی‌کنیم. همچنین گذرنامه واکسن می‌تواند توسط کلاهبرداران مورد سوءاستفاده قرار بگیرد و هر فردی که به گذرنامه واکسن نیاز دارد باید بعد از دریافت دوز دوم درخواست دهد.»

تجدید محدودیت‌ها باعث شده است تعداد زیادی از گروه‌ها به احزاب مخالف در Queen’s Park ملحق شوند و خواهان واکسیناسیون اجباری برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی، گذرنامه واکسن یا هر دو شوند.

انجمن مراقبت‌های بلندمدت انتاریو و AdvantAge از دولت نخست وزیر داگ فورد خواسته‌اند که واکسیناسیون را برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی اجباری کنند. دونا دانکن مدیر اجرایی انجمن خانه‌های مراقبت از سالمندان گفت چیزی حدود 4هزار نفر از 15هزار نفر مبتلا به کووید-19 جان خود را طی همه‌گیری از دست داده‌اند.

همچنین 7,300 نفر از کارکنان این خانه‌ها به کووید-19 ابتلا پیدا کردند و 10 نفر نیز در زمستان گذشته و پیش از شروع واکسیناسیون فوت کردند.

خانه‌هایی که بیشترین آسیب را دیدند 80% از پرسنل خود را از دست دادند و ساکنینشان با سختی‌های غیرقابل تحملی روبه‌رو شدند تا در نهایت نیروهای فدرال به کمکشان آمدند.

به گفته مایک شراینر، رهبر حزب سبز کانادا، گواهینامه‌های واکسن می‌تواند به عنوان ابزاری برای جلوگیری از وقوع بدترین شرایط کمک کند و در جهت بازگشایی ایمن مشاغل کوچک در انتاریو موثر واقع شود.

منبع: thestar