Wednesday, April 24, 2024
6.5 C
Calgary

نرخ ابتلای مردان جوان به کووید-۱۹ بیش از تصورات قبلی است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تحقیق جدید منتشره توسط مجله پزشکی Annals of Internal Medicine ،با هدف بررسی میزان شیوع در گروه‌های سنی انجام شده و در آن محققین با تجزیه و تحلیل داده‌های کووید-۱۹ سال گذشته در انتاریو، به این نتیجه رسیده‌اند که گروه‌های سنی جوان‌تر و به خصوص مردان جوان بیشتر به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند.

در طول همه‌گیری کووید-۱۹ بیشترین تمرکز بر روی تأثیر کروناویروس بر افراد سالمند بوده، زیرا تصور می‌شده افراد جوان‌تر، نوجوانان و کودکان کمتر تحت تأثیر این بیماری قرار می‌گیرند. اما تعداد موارد ابتلا حاکی از آن است که شیوع در میان گروه‌های سنی جوان بالاتر از تصورات قبلی است و تحقیقات اخیر نیز تاییدکننده این حقیقت است.

این اطلاعات با بررسی نتایج آزمایش PCR از ابتدای روزهای پاندمی تا زمستان همان سال در آزمایشگاه‌های بهداشت عمومی، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی سراسر انتاریو به دست آمده است. محققان این مطالعه ابتلا به کووید-۱۹ را در سنین 10 تا 39 سال بررسی کردند و دریافتند مردان جوان بیش از دیگر گروه‌های سنی در خطر ابتلا قرار دارند.

مردان بین سنین 20 تا 29 سال بیش از دو برابر بقیه جمعیت مورد مطالعه به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد با وجود اینکه در این آزمایش زنان بیشتر مورد بررسی قرار گرفته‌اند اما نرخ ابتلا در مردان بالاتر بوده است.

این محققان در خصوص میزان ابتلای مردان جوان در گزارش خود نوشته‌اند: «یافته‌ها حاکی از آن است که مردان جوان ممکن است ناقلان خاموش ویروس SARS-CoV-2 به افراد مسن باشند.»

بررسی داده‌های آزمایشگاهی انتاریو نشان می‌دهد که در مارچ ۲۰۲۰ روزانه حدود 12.5 آزمایش در هر 100،000 نفر انجام می‌گرفته است. این تعداد تا پاییز چیزی حدود ۲۳۹ آزمایش در هر 100،000 نفر بوده یعنی تعداد اولیه ۲۰ برابر شده است.

بیشترین میزان آزمایش‌های کووید-۱۹ در اواسط مِی در افراد سالمند مشاهده می‌شود که به انجام آزمایش در خانه‌های مراقبت از سالمندان اونتاریو مرتبط است، حدود 862 آزمایش برای هر 100،000 فرد ۸۰ ساله و مسن‌تر.

آزمایش کووید-۱۹ در پاییز با بازگشت کودکان به مدرسه در میان افراد جوانان افزایش یافته است. حداکثر 543 نفر در هر 100،000 کودک زیر 10 سال نیز روزانه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

میزان کلی ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان زیر ۱۰ سال و افراد بین ۶۰ تا ۷۹ سال پایین‌تر از چیزی بوده که محققان انتظارش را داشته‌اند.

به دلیل اینکه عوارض کووید-۱۹ در افراد مسن شدیدتر از دیگر گروه‌های سنی‌ است، قابل درک است که آزمایش و حفاظت بیشتری در خصوص این جمعیت، از ابتدای شیوع همه‌گیری و به ویژه در زمان شیوع بیماری در خانه‌های مراقبت از سالمندان، انجام می‌گرفته است. اما به نظر می‌رسد قشری که بیشترین آسیب را دیده‌اند، در واقع مردهای جوان تا میانسال هستند.

منبع: ctvnews