Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

سرمایه‌گذاری میلیاردی دولت در پروژه اینترنت ماهواره‌ای Telesat

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال 1.44 میلیارد دلار منابع مالی در اختیار پروژه اینترنت ماهواره‌ای Telesat قرار می‌دهد. هدف این شرکت ارسال مجموعه‌ای از ماهواره‌ها به مدار پایین زمین و ارائه خدمات اینترنت پرسرعت است.

بر این اساس 790 میلیون دلار وام و 650 میلیون دلار به شکل خرید سهام به Telesat کمک می‌‍شود.

یکی از سخنگویان دولت در اینباره گفت: «بر مبنای این تعهدنامه Telesat باید یکسری اهداف مالی و عملیاتی را برآورده کند. در این بین سرمایه‌گذاری‌های داخلی قابل‌توجه برای توسعه نسل نخست و دوم ماهواره‌های پروژه نیز پیشبینی شده و اشتغالزایی در خاک کانادا نیز دنبال می‌شود.»

این بودجه علاوه بر 600 میلیون دلار قبلی Universal Broadband Fund است که طی 10 سال آینده و بمنظور اطمینان از ارائه ظرفیت Telesat به مناطق گوناگون کانادا، تخصیص یافته بود.

براساس این برنامه 298 ماهواره کم‌ارتفاع (LEO) به مدار زمین فرستاده می‌شود تا اینترنت پرسرعت با زمان تاخیر 30 تا 50 میلی‌ثانیه در اختیار مردم قرار گیرد. این شبکه بر روی طیف Ka و با ظرفیت 15 ترابایت در ثانیه ارائه خواهد شد.

این پروژه از سال 2025 اتصال 40,000 شهروند در نواحی دورافتاده کانادا به شبکه جهانی اینترنت را سبب می‌شود. به این ترتیب گامی حیاتی در تحقق هدف دولت بمنظور ارائه خدمات اینترنت به تمام کانادایی‌ها تا سال 2030 برداشته می‌شود.

بگفته Telesat سرمایه‌گذاری این شرکت در کانادا به 3.6 میلیارد دلار خواهد رسید و 700 شغل ایجاد می‌شود. همچنین مبلغ 800,000 دلار بورسیه تحصیلی در قالب برنامه‌های STEM اختصاص می‌یابد.

البته Starlink رقیب جدی آنها در این راه است. اوایل سال جاری این شرکت از آغاز فاز آزمایشی خود در کانادا خبر داد و مشتریان واجدشرایط کانادایی می‌توانند پس از ثبت‌نام خدمات اینترنت ماهواره‌ای را دریافت کنند.

برخلاف Starlink که خدمات خود را مستقیما به مشتریان می‌فروشد، Telesat خدمات را به ISP منطقه‌ای فروخته و آن‌ها اینترنت را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

Telesat از بودجه دولت‌های استانی نیز بهره‌ می‌برد. در تاریخ 11 آگست آنتاریو اعلام کرد قراردادی به مبلغ 109 میلیون دلار با Telesat به امضا رسانده تا خدمات اینترنت ماهواره‌ای را تا پنج سال آینده به نواحی روستایی و جوامع بومی استان برساند. در ماه فوریه نیز دولت کبک از ارائه وام 200 میلیون دلاری به این شرکت و همچنین یک سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری در Telesat خبر داد.

منبع: IT World Canada