Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

معرفی یک ماجراجویی آلپاین جذاب در کوهستان راکی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کوهستان راکی با قلل مرتفع و یخچال‌های متعددش مقصد بسیاری از کوهنوردان است. کافی ست تجهیزات و آمادگی داشته باشید تا از زیبایی‌های آن لذت ببرید. در ادامه با یکی از این مسیرهای حیرت‌‎انگیز آشنا می‌شویم.

Icefall Traverse از دل کوهستان راکی می‌گذرد. این مسیر کلبه‌ها و استراحتگاه‌هایی مجهز داشته و برخی از بهترین مناظر قلل مرتفع راکی را می‌توان از آنجا دید. وجود سکوهای تماشا چون white Ledge، دشت‌های مملو از گل‌های وحشی، آبشارها و دریاچه‌های زیبا از دیگر جاذبه‌های آن هستند.

چنانچه کوهنوردی ماهر هستید یافتن مسیر در میان یخچال‌ها چندان سخت نیست. در غیر اینصورت حتما یکی از اعضای انجمن راهنمایان کوهنوردی کانادا (ACMG) را برای این ماجراجویی استخدام نمایید.

برای تماس با ACMG به وبسایت Icefall Lodge مراجعه کرده و راهنمای مدنظر را انتخاب کنید. در این وبسایت می‌توان دیگر مسیرهای پیاده‌روی در اطراف Icefall Lodge را نیز مشاهده کرد.

توصیف مسیر

برای رسیدن به نقطه شروع باید سوار هلیکوپتر از مبدا Golden شوید، اما پیش از هر چیز تجهیزات خود را چک کنید. فروشگاه Higher Ground Sports در مدتی نیازهای شما را مرتفع خواهد کرد. خوردن غذا و نوشیدنی در Bacchus Books and Cafe و Bluebird Cafe شدیدا توصیه می‌شود.

پس از پیاده شدن از هلیکوپتر مدتی را به تماشای قلل بلند و صخره‌ای اطراف بنشینید. روز نخست به گشت‌وگذار اطراف و تماشای غارهای یخی Mons Glacier سپری خواهد شد.

روز دوم زود بیدار شده و از گرمای ظهر بپرهیزید. به بالای یخچال رفته و در میان یخ‌ها و دیواره باشکوه Great Divide بگردید. سپس به پایین آمده و به انتهای Lyell Glacier بروید. یکی از بهترین مسیرهای Waterfall Alley پیش رویتان قرار دارد. Lyell Glacier نیز در مسیر رسیدن به Lyell Hut (کلبه‌ای ساخته شده روی صخره‌ها) قرار دارد.

در Lyell Hut همه‌جا با یخ و سنگ پوشیده شده و سکوی سفیدرنگ White Ledge نیز از آنجا معلوم است. ادامه مسیر شما را از یخچال‌ها خارج می‌کند. با عبور از میان شکاف‌های یخی به سمت یخچال مرکزی، برج‌های سنگی و قلل پوشیده از برف پیش بروید. قله 3,612 متری Mount Forbes، بلندترین نقطه پارک ملی بنف نیز، در مقابلتان قد علم کرده است.

پس از رسیدن به White Ledge از دنیای یخی به دنیای سنگی وارد می‌شوید. این بخش فنی‌ترین و خطرناک‌ترین بخش مسیر است و باید با کمک کابل‌ها و تجهیزات نصب شده از آن گذر کرد. در اینجا مسیر ارتفاع گرفته و سپس به سمت Tivoli Glacier پایین می‌آید. با عبور از این یخچال نسبتا کوچک به گردنه‌ای در سمت چپ رسیده و بعد فرود خواهید آمد. در ادامه به دشت‌های آلپاین و پر از گل، دره‌های پرشیب و نواحی جنگلی رسیده و برای شام به مقصد سفر یعنی Icefall Lodge خواهید رسید.

تجهیزات پیشنهادی

تجهیزات فنی پیشنهادی برای این مسیر عبارتند از: کلنگ یخ Black Diamond Raven، کرامپون‌ Neve، باتوم‌ Alpine Carbon، کفش‌ کوهنوردی LaSportiva، کفش سبک‌ با قابلیت نصب کرامپون Trango Tech GTX.

برای گرم ماندن در مسیر می‌توانید از پوشاک پیشنهادی چون Outdoor Research’s Carbide Jacket و Helium Down Jacket را تهیه کنید. خوشبختانه هر دو پناهگاه به کیسه خواب و پتو مجهز بوده (آستر داخلی همراهتان ببرید) و لوازم آشپزی نیز دارند. البته داشتن MSR Pocket Rocket برای تهیه قهوه در طول مسیر لازم است.

با داشتن کوله Gregory Packs Denali 75 می‌تواند تمام لوازم را براحتی حمل کنید.

منبع: Calgary Herald