Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

راهنمای رای‌دهی پستی در انتخابات فدرال 2021

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با نزدیک شدن به تاریخ 20 سپتامبر و زمان برگزاری انتخابات فدرال، بسیاری از شهروندان بخاطر شیوع دوباره COVID-19 انداختن رای به صندوق پست را ترجیح می‌دهند.

نظرسنجی Ipsos نشان داده که حدود 25 درصد از 1,500 کانادایی شرکت‌کننده معتقدند با توجه به پاندمی COVID-19 رای‌دهی حضوری ایمن نیست. 16 درصد گفته‌اند رای خود را پست می‌کنند و 21 درصد نیز هنوز درباره نحوه شرکت در انتخابات تصمیم نگرفته‌اند.

ثبت درخواست برای رای‌دهی پستی

آن دسته از شهروندان کانادا که واجد شرایط رای‌دهی هستند می‌توانند از طریق درگاه آنلاین، تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین دفتر Elections Canada درخواست خود را ثبت کنند. کافی ست مدرک شناسایی معتبر چون گواهینامه رانندگی، ID و پاسپورت همراه ببرید و آدرس پستی خود را ارائه دهید.

امسال برای نخستین‌بار شهروندان واجدشرایط داخل یا خارج کشور می‌توانند بطور همزمان و تا ساعت 6 عصر تاریخ 14 سپتامبر (به وقت محلی هر کشور) درخواست خود را ثبت کنند.

متقاضیان باید وضعیت شهروندی، سن، آدرس پستی، آدرس ایمیل و آدرس منزل خود را ارائه دهند. پروسه رسیدگی به درخواست‌ها حداکثر 72 ساعت زمان می‌برد و می‌توان وضعیت آن را با وارد کردن کد اعلامی و بصورت آنلاین دنبال کرد. در صورت بروز مشکل با متقاضیان تماس گرفته می‌شود.

توجه داشته باشید که براساس قانون نمی‌توان بسادگی روش رای‌دهی خود را دوباره تغییر داد. چنانچه کیت ارسالی مشکل داشت یا کیت را دریافت نکردید باید با Elections Canada تماس بگیرید.

پس از تایید درخواست چه کنیم؟

پس از موافقت با درخواست یک کیت رای‌دهی پستی برای فرد ارسال می‌شود. این کیت شامل دستورالعمل، تاریخ ددلاین، پاکت نامه مخصوص که آدرس‌ها بروی آن چاپ شده، یک پاکت اضافی و امنیتی و یک عدد برگ رای است.

برگ رای فضایی خالی داشته که رای‌دهندگان باید نام کاندید مدنظر خود را در آن بنویسند. این درحالی ست که هنگام رای‌دهی حضوری باید از میان لیست کاندیداها انتخاب کنید. شما باید نام کوچک و نام خانوادگی کاندیدای انتخابی را با املای صحیح بنویسید (آرای حاوی نام حزب شمرده نمی‌شود).

تمام آرای پستی باید تا ساعت 6 p.m. ET تاریخ 20 سپتامبر و پیش از بسته شدن صندوق‌های رای‌گیری به دست Elections Canada برسند. از آنجایی که ارسال آرای پستی چند روز زمان می‌برد باید به موقع فرستاده شوند.

امنیت آرا

پس از نوشتن نام کاندیدای مدنظر آن را در پاکت سفید قرار داده و دربش را ببنیدید. سپس پاکت سفید را در پاکت دارای آدرس‌های چاپی قرار داده و روی پاکت را امضا کنید.

Elections Canada پس از باز کردن پاکت خارجی، پاکت سفید را بیرون آورده و تا روز شمارش آرا باز نمی‌کند. بمنظور اعتبارسنجی، اطلاعات چاپ شده بروی پاکت خارجی با اطلاعات ثبت شده در هنگام درخواست مطابقت داده می‌شود.

منبع: Global News