Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

آخرین اخبار محدودیت‌ مرزی بین کانادا و ایالات‌متحده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیروز وزارت خارجهٔ امریکا به اشتباه کانادا را در سطح 4 هشدار کووید-۱۹ قرار داد و از آمریکایی‌ها خواست اصلا به این کشور سفر نکنند. اما در ادامه برای اصلاح این خطا مجبور به انتشار یک توصیه سفر جدید شد.

با برگشتن کانادا به سطح 3 هشدار مقامات امریکایی از شهروندان می‌خواهند درباره سفر خود تجدیدنظر کنند، اما مجبور به لغو برنامه نمی‌شوند.

کشورهای گوناگون چون سوییس، لائوس و استونی در آخرین توصیه وارد بالاترین سطح هشدار ایالات‌متحده شدند. علت آن نیز افزایش شمار مبتلایان جدید کرونا در این کشورها می‌باشد.

در وبسایت این وزارتخانه آمده: «توانایی دولت ایالات‌متحده برای کمک به شهروندان در شرایط اورژانس محدود است.این دپارتمان با ارائه مشاوره به آمریکایی‌ها از آن‌ها می‌خواهد تا به کشورهای خطرناک سفر نکرده یا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از آن‌ها خارج شوند.»

اخیرا آمار مبتلایان در کانادا روند صعودی پیدا کرده و نگرانی‌ها درباره شیوع موج چهارم پاندمی با گسترش گونه دلتا افزایش یافته است. روز دوشنبه حدود 2,700 مورد جدید در کشور شناسایی شد و هم‌اکنون بیش از 31,000 بیمار فعال در کانادا حضور دارند.

البته آمار ایالات‌متحده بسیار بدتر از اینهاست. به گزارش نیویورک تایمز میانگین ابتلای روزانه شهروندان طی هفته گذشته بیش از 158,000 نفر بوده و طبق آمار مرکز کنترل بیماری ایالات‌متحده هم‌اکنون از هر 100,000 شهروند این کشور 272 نفر به کرونا مبتلا هستند. در مقابل از هر 100,000 کانادایی تنها 9 شهروند کرونا دارند.

کانادا برای نخستین‌بار طی 16 ماه گذشته و از تاریخ 9 آگست مرزهای زمینی خود را به روی آمریکایی‌های واکسینه بازگشایی کرده، اما ایالات‌متحده اقدامی مشابه انجام نداده است. این ممنوعیت برای شهروندان کانادا و مکزیک حداقل تا تاریخ 21 سپتامبر ادامه دارد.

مسافران آمریکایی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند ملزم به قرنطینه پس از ورود به کانادا نیستند، اما باید نتیجه منفی تست COVID-19 و مدارک واکسیناسیون را ارائه دهند.

جاستین ترودو که این روزها درگیر کمپین‌های انتخاباتی ست از تصمیم دولت خود برای باز کردن مرز دفاع کرده و خاطرنشان کرده که خطر کمی متوجه کانادایی‌هاست.

بگفته سازمان بهداشت کانادا تاکنون بیش از 82 درصد شهروندان بالای 12 سال حداقل یک دوز واکسن زده و بیش از 74 درصد نیز کاملا واکسینه شده‌اند. در ایالات‌متحده نیز حدود 61 درصد آمریکایی‌ها حداقل یک دوز واکسن تزریق کرده و کمی بیش از 52 درصد نیز هر دو دوز را دریافت کرده‌اند.

منبع: Global News