Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

مروری بر اولین مناظره کاندیداهای انتخابات 2021

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پنجشنبه شب رهبران چهار حزب اصلی کانادا در اولین مناظره تلویزیونی، که از شبکه TVA مونتریال پخش شد، شرکت کردند.

در این مناظره جاگمیت سینگ رهبر New Democrat، ارین اوتوول رهبر Conservative، ایو-فرانسوا بلانش رهبر Bloc Québécois و جاستین ترودو رهبر Liberal بصورت رودرو درباره موضوعات مختلف به بحث و اظهارنظر پرداختند.

موضوع نخست پاندمی COVID-19 بود و ترودو بخاطر برگزاری انتخابات زودرس در میانه بحران کرونا مورد انتقاد سه رهبر دیگر قرار گرفت.

آن‌ها ترودو را متهم کردند که بخاطر داشتن دولت اقلیت این تصمیم را گرفته و او در پاسخ گفت: «من قادر به تعیین نحوه اداره کشور نیستم. هنگام انتخابات سال 2019 کسی از پاندمی صحبت نمی‌کرد. بعلاوه میانگین عمر دولت اقلیت 18 ماه است.»

در ادامه هر چهار رهبر احزاب مخالف دولت، مخالفت خود با واکسیناسیون اجباری بزرگسالان را هم اعلام کردند. در این بین اوتوول آموزش افراد را بسیار مهم دانست و ترودو از کاهش آزادی عمومی مردم در صورت نزدن واکسن سخن گفت. سینگ نیز به اجبار واکسیناسیون برای کارمندان فدرال اشاره کرد.

آن‌ها چگونگی انتقال امکانات بهداشتی به استان‌ها را نیز بررسی کردند. اوتوول تاکید کرد که برنامه او برای افزایش این انتقالات به کبک براحتی قابل اجرا ست و رویکرد ترودو درباره مراقبت‌های بهداشتی long-term را “پدرسالارانه” خواند. بلانش نیز از ایده ترودو برای ملی کردن استانداردهای مراکز مراقبتی long-term انتقاد کرد و آن را دخالت در قوانین استانی دانست.

این مناظره درحالی برگزار شد که جمعیت بسیاری در مقابل ساختمان TVA حضور داشتند و طرفداران محیط‌زیست با ایجاد دود قرمزرنگ (به نشانه آتش‌سوزی در جنگل‌ها) سعی داشتند توجهات را به بحران اقلیمی جلب کنند.

موضوع محیط‌زیست در انتهای مناظره مطرح شد و ترودو به دفاع از اقداماتش در مورد تغییرات اقلیمی پرداخت. با اینحال سینگ و اوتوول به ناتوانی حزب لیبرال در کاهش گازهای گلخانه‌ای به میزان تعیین شده اشاره کردند.

زبان فرانسه از دیگر موضوعات مناظره بود و ترودو حفظ آن را برای کبک و کانادا بسیار مهم دانست. در مقابل اوتوول او را متهم کرد که اقدام فوری برای اینکار انجام نداده است. سینگ نیز ایده انتخاب مهاجران جدید ورودی به استان از میان فرانسوی‌زبان‌ها را مطرح کرد تا به حفظ زبان فرانسه کمک شود.

بلانش با اشاره به ورود مهاجران گفت: «درباره تعداد مهاجران ورودی به کبک نگران نیستم اما باید به اندازه کافی با فرهنگ فرانسوی متعهد باشند. زبان و فرهنگ فرانسه در تجارت و قانون اساسی کانادا جایگاه ویژه‌ای دارد.»

TVA آنامی پائول رهبر Green Party و ماکسیم برنیر رهبر People’s Party را به این مناظره انتخاباتی دعوت نکرده بودند.

طبق برنامه‌ریزی‌ها این چهار کاندید بعلاوه پائول طی هفته آینده در دو مناظره رسمی شرکت می‌کنند. مناظره نخست (به زبان فرانسه) در تاریخ 8 سپتامبر و مناظره دوم (به زبان انگلیسی) در تاریخ 9 سپتامبر برگزار خواهد شد.

منبع: Global News