Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

قانون اجباری ماسک دوباره به کلگری بازگشت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز جمعه مقامات شهرداری کلگری بار دیگر پوشیدن ماسک را برای شهروندان اجباری کردند.

بگفته کوبی دیور، دستیار آژانس مدیریت اورژانس کلگری، نرخ تست مثبت در شهر به 7.5 رسیده و بزودی رکورد پاندمی شکسته می‌شود.

قوانین جدید تفاوتی با گذشته ندارند و به دو شرط برداشته می‌شوند: نرخ مبتلایان COVID کلگری برای 10 روز متوالی به زیر 100 بیمار در هر 100,000 شهروند برسد – پایان سال جاری فرا برسد. در صورت تحقق هرکدام از این شروط قوانین پایان می‌یابند.

به این ترتیب از روز شنبه پوشیدن ماسک در کلیه فضاهای عمومی بسته، از جمله فروشگاه‌ها و رستوران‌ها، اجباری شد.

مقامات کلگری همچنین دوباره وضعیت اضطراری محلی را اعلام کردند. این برای سومین بار در دوران پاندمی ست که وضعیت اضطراری در شهر برقرار می‌شود (آخرین مورد مربوط به اواسط ماه جون بود).

کمیته مدیریت اورژانس شهر در عصر جمعه قانون دیگری هم وضع کرد که به موجب آن شهروندان پس از دریافت اولین یا دومین دوز واکسن طی شش هفته آینده 100 دلار پاداش می‌گیرند.

ناهید ننشی، شهردار کلگری، با دفاع از تصمیم استان در اجباری کردن ماسک آن را مفید ارزیابی کرد، اما پرداخت پاداش به دریافت‌کنندگان واکسن را موثر ندانست.

کمیته مدیریت اورژانس کلگری از راه‌اندازی سیستم پاسپورت واکسن در آلبرتا و دیگر برنامه‌های اطلاع‌رسانی واکسن نیز حمایت کرد.

همزمان با این تحولات شهرداری کلگری در روز جمعه واکسیناسیون را برای کارمندان خود الزامی نمود. پیش از این استفاده از کیت‌های تست فوری می‌توانست جایگزین واکسیناسیون شود. طبق این قانون کارمندان باید تا تاریخ 1 نوامبر هر دو دوز واکسن را تزریق کنند (دوز دوم تا تاریخ 18 اکتبر).

البته آن دسته از کارمندان که به دلایل پزشکی امکان تزریق واکسن را ندارند از این قانون مستثنی هستند. چنانچه کارمند دلیل منطقی ارائه ندهد با خطر برخورد انضباطی و حتی اخراج روبرو می‌شود.

شهرداری کلگری با داشتن 15,000 کارمند دومین کارفرمای بزرگ شهر است.

اتاوا و تورنتو هم‌اکنون قانون اجباری واکسیناسیون را برای کارمندان شهرداری اجرا می‌کنند.

منبع: Calgary Herald