Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

کلگری: برگزاری دوره‌های آموزش حوزه تکنولوژی در InceptionU

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

InceptionU که سازمانی آموزشی و غیرانتفاعی در کلگری می‌باشد قراردادی استانی برای افزایش مهارت افراد در حوزه تکنولوژی منعقد کرده است.

این سازمان طی سه سال گذشته یک برنامه آموزشی کوتاه‌مدت و شش ماهه برای علاقمندان حوزه توسعه‌ و طراحی حرفه‌ای ارائه کرده تا شرکت‌کنندگان بتوانند مهارت‌های ضروری خود را بالا ببرند.

این قرارداد تحت عنوان برنامه Integrated Training آلبرتا به امضا رسیده و بموجب آن برخی افراد از کمک 14,000 دلاری دولتی برای شرکت در دوره نیز بهره‌مند می‌شوند.

بگفته مارگو پورسل، مدیرعامل و بنیان‌گذار InceptionU، این برنامه پروژه‌ محور بوده و شرکت‌کنندگان با انجام سه پروژه تیمی مهارت‌های خود را افزایش می‌دهند. آن‌ها چگونگی حل مسائل، مهارت‌های ارتباطی، ارائه ایده‌ها و غلبه بر چالش‌ها را فرا می‌گیرند.

او می‌گوید: «هدف ما بیش از آنکه مکانیکی باشد مفهومی ست. دانشجیان آموزش مفهومی را کاملا جذب می‌کنند و کنجکاوانه به کشف چیزهای جدید می‌پردازند.»

هفتمین دوره برنامه از ماه جاری شروع شده و برنامه آموزش حرفه‌ای طراحی نیز از اواخر پاییز آغاز می‌شود. هر گروه شامل 50 دانشجو است.

بگفته پورسل علاقه برای شرکت در این برنامه رو به افزایش بوده و علتش رشد تقاضا برای این مهارت‌ها در حوزه‌های گوناگون است.

اخیرا بخش تکنولوژی کلگری پیشرفت خوبی داشته است. این شهر طبق گزارش تابستانی CBRE دومین قطب در حال رشد امسال را داشته و با شش پله صعود در جایگاه 28ام آمریکای شمالی قرار گرفته است.

RBC در ماه جولای از استخدام 300 نیروی کار حوزه تکنولوژی طی سه سال آینده در شعبه جدید Calgary Innovation Centre در Bankers Hall خبر داد. در همین ماه شرکت نرم‌افزاری Test Driven Solutions نیز کلگری را بعنوان محل راه‌اندازی اولین مرکز آمریکای شمالی خود انتخاب کرد.

با توجه به رشد سرمایه‌گذاری و مشاغل حوزه تکنولوژی در کلگری، این شهر باید تعداد نیروی کار خود را برای پاسخ به تقاضا افزایش دهد. براساس گزارش CBRE مجموع فار‌غ‌التحصیلان رشته کامپیوتر در کلگری طی سال گذشته 298 نفر بوده و رشد 63 درصدی بین سال‌های 2015 تا 2019 داشته است. با اینحال تعداد فارغ‌التحصیلان دیگر مدارک مهندسی در همین مدت 10 درصد کاهش داشت.

منبع: Calgary Herald