Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

موج چهارم کووید-19 خطرناک‌تر از موج سوم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته لورن سیپریانو، استاد دانشگاه وسترن و عضو انجمن علمی انتاریو، در صورتیکه برای منطقه لندن اقدامات جدید اتخاذ نگردد، این منطقه موج چهارم کووید-19 را که از موج سوم بسیار خطرناک‌تر است تجربه خواهد کرد. سیپریانو از سیستم مدل‌سازی بخش‌بندی برای پیش‌بینی تعداد موارد ابتلا به کووید-19 استفاده کرده است.

وی در این خصوص با CBC London Morning مصاحبه کرده که در زیر می‌خوانید:

یافته‌های شما چه چیزی را نشان می‌دهد؟

ما پیش‌بینی می‌کنیم در صورتیکه شرایط فعلی تغییر نکند، تعداد موارد ابتلا افزایش پیدا می‌کند و سیستم درمانی دیگر قادر به ارائه خدمات کاربردی نخواهد بود.

در خصوص موج سوم کووید-19 بیشتر توضیح دهید.

در اوج موج سوم و با افزایش بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه یک بیمارستان در Middlesex-London از ما خواسته شد خدمات درمانی غیر مرتبط با کووید را کاهش دهیم، به طوری که اندوسکوپی و جراحی‌‌هایی که باید انجام می‌گرفتند انتخابی شده بودند و این دقیقا همان چیزی است که نمی‌خواهیم دوباره تکرار شود.

افزایش افراد واکسینه شده چه تاثیری در موج چهارم دارد؟

با وجود اینکه نرخ واکسیناسیون ما خوب است اما باز هم می‌تواند در سنین 18 تا 35 سال بیشتر باشد. در حال حاضر افراد زیر 12 سال نمی‌توانند واکسینه شوند که نیمی از جمعیت واکسینه نشده را تشکیل می‌دهند. تا زمانی که این گروه سنی واکسینه نشود شیوع کروناویروس گسترش می‌یابد.

اما اکثر کودکان مبتلا به کووید در بیمارستان بستری نمی‌شود، درست است؟

درست است که کودکان به احتمال زیاد به بیماری خفیف مبتلا می‌شوند، اما اگر موارد ابتلا در کودکان افزایش پیدا کند که البته در پیش‌بینی ما اینطور مشاهده شده است، در این صورت بیمارستان کودکان نیز ناکارآمد خواهد شد. ما در Middlesex-London فقط یک بیمارستان مخصوص کودکان داریم که برای جمعیت 2 میلیون نفری در جنوب غربی انتاریو و شمال انتاریو کافی نیست.

برای جلوگیری از این موضوع باید چه کارهایی انجام دهیم؟

تحقیقات ما در سراسر استان نشان می‌دهد که اتخاد اقدامات پیش‌گیرانه و زودهنگام می‌تواند مانع این اتفاق شود. قرنطینه مجدد در این روند موثر نخواهد بود. من توصیه می‌کنم با توجه به بازگشت کودکان به مدارس باید به سیاست‌های مشابه مرحله دوم رجوع کنیم. واکسیناسیون، استفاده از ماسک در محیط‌های سرپوشیده، کاهش تماس‌های غیر ضروری، محدودیت ظرفیت در محیط‌های داخلی و تشویق کارمندان به دورکاری به جای حضور در محل کار عمومی اقدامات بسیار موثری خواهند بود.

چگونه می‌توانید سیاستگذاران و عموم مردم را متقاعد کنید از این اقدامات پیروی کنند؟

جای تاسف دارد که در حال حاضر در چنین موقعیتی قرار داریم، اما شرایط پیش رو بسیار دشوارتر از قبل خواهد بود. سویه دلتا یک چالش بزرگ برای ما محسوب می‌شود و اگر هم اکنون اقدامات پیش‌گیرانه را اتخاذ نکنیم در آینده مقامات دولتی چاره‌ای نخواهند داشت. هنگامی که در آینده بیمارستان‌های ما تحت فشار قرار بگیرند دیگر فرصتی برای انتخاب باقی نخواهد ماند.

با مشاهده اعتراضات ضد واکسیناسیون چه احساسی به شما دست می‌دهد؟

دیدن اعتراضات ضد واکسیناسیون بسیار ناامیدکننده است، به ویژه هنگامی که این اعتراضات کارکنان مراقبت‌های بهداشتی ما را مورد هدف قرار می‌دهد. کارکنان مراقبت‌های بهداشتی ما ساعت‌های طولانی در شرایط بسیار سخت و استرس‌زا کار می‌کردند. بسیاری از پرستاران و درمانگران و پزشکان ما در واحدهایی متفاوت از واحدهای تخصصی خود کار می‌کردند. آنها از بخش‌های متفاوتی به بخش‌های مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند تا در یک محیط کاملا متفاوت و با استرس زیاد برای مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا کار کنند. من فکر می‌کنم با توجه به میزان تلاش کارکنان مراقبت‌های بهداشتی برای سلامت و بهبود جامعه ما، این نوع اعتراضات واقعا ناامید کننده است.

منبع: cbc