Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

تجمع اعتراضی هزاران نفر به دستورات واکسن در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اکنون بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های آلبرتا بستری هستند.

در حالی که بیش از ۱۶هزار مورد فعال کووید-۱۹ در آلبرتا وجود دارد و بیش از ۴۴۰۰ مورد در کلگری ثبت شده است، حدود ۲۰۰۰ نفر روز یکشنبه در اعتراض به دستورات جدید واکسن و دیگر اقدامات بهداشت عمومی تجمع کردند.

این راهپیمایی که از المپیک پلازا شروع شد، ابتدا در حمایت از آتش نشانان، خدمات فوریت‌های پزشکی، پلیس، پرستاران، شهرداری و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که مخالف دستور واکسن هستند برگزار شد.

اداره بهداشت آلبرتا و شهرداری کلگری از کارکنان خود درخواست کرد‌ه‌اند حتما دو دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند.

سازمان‌دهندگان این اعتراضات از مردم خواسته بودند برای اعلام همبستگی با کارکنان خط مقدم پیراهن‌های مشکی یا آبی بپوشند. تعدادی از این افراد تی‌شرت‌هایی با شعارهای حمایتی احزاب کانادا بر تن داشتند و تعدادی دیگر نیز تی‌شرت‌هایی پوشیده بودند که نشان می‌داد واکسینه نشده‌اند.

بلیک ویلرد که ۱۳ سال پیش از سازمان آتش‌نشانی کلگری بازنشسته شده، با پیراهن آتش‌نشانی در تظاهرات شرکت کرده بود. ویلرد می‌گوید با تمامی واکسن‌ها مخالف نیست و تنها با واکسن کووید-۱۹ مشکل دارد زیرا جانباختگان مبتلا به کروناویروس افراد مسن و بیماری بودند که در هر صورت فوت می‌کردند. وی در ادامه افزود قصد دارد اواخر امسال سفر کند و در این صورت واکسینه خواهد شد.

بیش از ۲۴۰۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در آلبرتا جان خود را از دست داده‌اند. یکی از افرادی که در این هفته جان خود را از دست داد زن جوان بارداری بود که واکسینه نشده بوده است.

در میان معترضان فردی با پرچم نئوفاشیست‌های آمریکا و اروپا هم دیده می‌شد.

برخی از سخنرانان اطلاعات نادرستی را در خصوص تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ منتشر می‌کردند و مدعی بودند که افراد واکسینه‌شده راحت‌تر از افراد غیر واکسینه‌شده ویروس را منتقل می‌کنند.

تنها  ۶۰.۳٪ از کل جمعیت آلبرتا به طور کامل واکسینه شده‌اند (یعنی ۷۰.۹٪ از افراد واجد شرایط) و این میزان واکسیناسیون پایین‌ترین درصد واکسیناسیون افراد واجد شرایط در سراسر کشور است.

در این میان فدراسیون یهودی ادمونتون از عکس‌هایی که نشان می‌داد تعدادی از معترضان دستور واکسن را با نسل‌کشی آلمان نازی برابر می‌دانند ابراز انزجار کرد.

فدراسیون در این خصوص پیامی در رسانه اجتماعی خود منتشر کرد: «اجازه دهید بی‌هیچ ابهامی شفاف‌سازی کنیم؛ هیچ چیزی معادل نسل‌کشی یهودیان نیست. ما از این رفتار بسیار ناراحت هستیم. نباید به نسل‌کشی و وحشت هولوکاست مشروعیت بخشیده شود.»

تجمع‌های اعتراضی دیگری نیز در لتبریج و ادمونتون برگزار شد. این گروه قصد داشت روز دوشنبه اعتراضات بیشتری را در شهرهای بزرگ کانادا از جمله کلگری برگزار کند. گروه‌های پزشکی نیز اعتراضات ضد واکسن را در خارج از بیمارستان‌ها محکوم کردند، زیرا اینگونه رفتارهای نادرست باعث تضعیف روحیه کارکنان مراقبت‌های بهداشتی می‌شود.

منبع: cbc